فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان:

رسانه‌های گروهی تاثیر بسزایی در برقراری امنیت دارند

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان استفاده از ظرفیت عظیم رسانه در راستای برقراری امنیت را مهم ارزیابی کرد.
کد خبر: ۲۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ - 01July 2014

رسانه‌های گروهی تاثیر بسزایی در برقراری امنیت دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین رحیمی" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران با تاکید بر ارتباط مستمر با رسانههای گروهی و تاثیر بسزای آنان در برقراری امنیت اظهار داشت: پلیس باید از ظرفیت عظیم و گسترده رسانهها در راستای برقراری امنیت پایدار استفاده کند و زحمات و تلاشهای این نیرو را که در سختترین شرایط در حال خدمت به مردم هستند اطلاعرسانی کنند.
 
سردار رحیمی امنیت موجود در استان را در مقایسه با سایر استانها مطلوب عنوان کرد و افزود: این استان در مقایسه با سایر استانهای کشور از امنیت مطلوبی برخوردار است.
 
فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان با اشاره به برنامه های این فرماندهی در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی تصریح کرد: در بخش های مختلف استراتژی و راهبردهایی را تعریف کردهایم و از هماکنون نیز در حال اجرای برنامه ها هستیم.
  
وی برقراری ارتباط سازنده، منطقی و تنگاتنگ با تمام لایههای جامعه و بهرهگیری از ظرفیت آن در برقراری امنیت را از برنامه های اجتماعی عنوان کرد و رسانه را مهمترین عامل این ارتباط دانست.
 
این مقام انتظامی برنامه های پلیس در حوزه های امنیتی، آموزشی و راهنمایی و رانندگی را نیز تشریح کرد و ادامه داد: در حوزه راهنمایی و رانندگی هدف پلیس ارتقاء نظم وانضباط اجتماعی و ترافیکی، تلاش در جهت تسهیل عبور ومرور در شهرها و محورهای مواصلاتی و کاهش حوادث وسوانح با اجرای مقتدرانه و درعین حال مودبانه ماموران راهنمایی و رانندگی است.
 
سردار رحیمی با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در تمامی بخش ها و برخورد محترمانه با مردم خاطرنشان کرد: اولویت پلیس در برخورد با جرائم، پیشگیری و آموزش فرهنگی است و در این زمینه پلیس برنامه های مفصلی را در نظر دارد. 
 
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به راهبرد کلی ناجا بر جامعمحوری و انسانمحوری، تمام فکر و اندیشه پلیس خدمت به مردم خواهد بود و ما در نیروی انتظامی مامور معذور نداریم؛ بلکه مامور مسئول داریم.
 
 سردار رحیمی وظیفه پلیس را برقراری امنیت برای تمامی مردم عنوان کرد و افزود: کسانی که بخواهند امنیت مردم را به خطر اندازند و قصد شرارت و ناامنی داشته باشند حساب آنان از مردم جداست و پلیس با این افراد برخورد لازم و قاطعانه را خواهد داشت.
 
سردار رحیمی در ادامه با اشاره به عملکرد پلیس در سه ماهه اول در این استان تصریح کرد: در این مدت حدود هشت تن مواد مخدر کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 26 درصد کاهش کشفیات داشتهایم.
 
وی با اشاره به آمار تصادفات و متوفیان در این مدت اظهار داشت: در تصادفات شهری و برونشهری در مجموع شاهد 19 درصد کاهش تلفات نسبت به سال قبل بودهایم که این کاهش بیشتر مربوط به داخل شهرها است.
 
 سردار رحیمی در این نشست از تشکیل قرارگاه عملیاتی عمار بهمنظور ارتقاء امنیت در جنوب استان خبر داد و در تشریح این خبر گفت: قرارگاه عملیاتی عمار با استفاده از شش یگان تکاوری و به استعداد نیروی کافی در راستای ارتقاء امنیت جنوب استان سیستان و بلوچستان بهزودی راهاندازی خواهد شد.
  
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: پلیس همانطور که در خارج از سازمان راهبرد جامعه محوری را در نظر دارد در درون سازمان نیز راهبرد انسان محوری را تعریف کرده و ضمن توجه به معیشت پرسنل، چگونگی رفتار با مردم و رفع و حل مشکلات آنان را به کارکنان آموزش می دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار