مدیر مسئول پایگاه خبری «الف» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جبهه فرهنگی انقلاب تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کرد/ فعالان «فضای مجازی» روی «محتوا» سرمایه‌گذاری کنند

بیژن مقدم با اشاره به اینکه جبهه انقلاب، تهدید بزرگ دشمنان را که همچنان نیز تهدید است، تبدیل به فرصت کرده است، گفت: فعالان فضای مجازی روی کارهای کیفی و محتوایی سرمایه‌گذاری کنند.
کد خبر: ۲۲۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ - 20February 2017
بیژن مقدم مدیر مسئول پایگاه خبری- تحلیلی «الف» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس در خصوص جنگ نرمی که دشمن علیه کشور ما به راه انداخته است، اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که رسانه‌های انقلابی باید در خصوص جنگ نرم انجام دهند، افزایش قدرت خود در فضای مجازی هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی است.
 
وی افزود: شاید در حوزه روزنامه و مجله بحث کمیت مطرح نباشد؛ چراکه وقتی می‌بینیم چند روزنامه یا مجله در سطح گسترده فعالیت می‌کنند و ما هم بخواهیم روزنامه یا مجله‌ای در سطح محدود منتشر کنیم، خود به خود از این کار صرف نظر می‌کنیم. تعداد و کثرت در فضای مجازی مهم است.

مقدم در ادامه با بیان اینکه هرکسی که در فضای مجازی فعالیت می‌کند، باید کیفیت کار خود را نیز ارتقا دهد، گفت: از باب تنوع رسانه‌های انقلابی یک نگاه عادی و طبیعی دارند و براساس حسی که نسبت به مخاطب دارند یعنی مخاطب انقلابی و متدین، مطلب تولید می‌کنند، البته این مسئله اشتباه نیست؛ اما آن چیزی که برداشت می‌شود، درست می‌باشد، این است که رسانه‌های انقلابی باید عموم مردم را مخاطب خودشان قرار دهند و برای گروه‌های دیگر نیز برنامه داشته باشند و الزاما هدف‌گذاری نباید فقط نیروهای انقلابی، مردم متدین و یا حزب‌اللهی باشد.
 
به گفته وی، این هدف‌گذاری باید تغییر بکند تا مخاطب افزایش پیدا کند که این بخشی از مبارزه در فضای مجازی علیه جنگ نرمی است که دشمن علیه ما به راه انداخته است.

مدیر مسئول پایگاه خبری الف با بیان اینکه با توجه شرایط منطقه و شکست‌های نظامی آمریکا عملا بحث جنگ نظامی منتفی است، تصریح کرد: جنگی که علیه جمهوری اسلامی ایران برپا شده است، جنگ نرم، روانی، تبلیغاتی، سیاسی و به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ تحریم‌هاست و الا جنگ نظامی بهانه‌ای برای باج‌گیری و امتیاز‌گیری است. آن چیزی که روشن و شفاف است، این است که عرصه جنگ ما در عرصه جنگ نرم یعنی آنچه که با زیر بنای اعتقادات و ایمان جوانان را نشانه رفته‌اند و روی آن کار می‌کنند و می‌دانند هرچه بتوانند بیشتر پیشروی کنند، تاثیرگذارتر خواهند بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به حضور فعال در فضای مجازی به شدت تاکید دارند و این کار را معادل جنگ در دروان دفاع مقدس می‌دانند و می‌فرمایند که هیچ فرقی ندارد؛ چرا که آنهایی که در فضای مجازی با دشمن می‌جنگند مثل همان رزمنده‌ای هستند که در دفاع مقدس (در فضای حقیقی) می‌جنگید.

مقدم جبهه فرهنگی با ارزیابی محور مقاومت گفت: جبهه فرهنگی محور مقاومت از سردرگمی روزهای نخست خود خارج شده است. جبهه انقلاب تهدید بزرگ دشمنان را که همچنان نیز تهدید است، تبدیل به فرصت کرده است. عِده و عُده خیلی خوبی در این حوزه فراهم شده و آنچه که نیاز داریم، این است که باهم متحد شده و هم‌افزایی داشته باشیم. امکانات، داده‌ها و تجربیات خیلی زیادی در این جبهه به دست آمده است که باید بین رسانه‌های انقلاب رد و بدل شود تا از اتلاف نیرو و سرمایه جلوگیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ مقدمه شکل گیری اتاق فکر است. متولیان نمایشگاه‌ها باید از امکانات و تولیدات مؤسسات حاضر در نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شود، کتابچه‌ای تهیه کنند، تا از تولیدات و داشته‌های همدیگر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار