هادی محمدی:

آمریکایی‌ها نیروی نظامی به سوریه اعزام نخواهند کرد

کارشناس راهبردی غرب آسیا گفت: انتخاب گزینه نظامی پنتاگون برای آمریکا و شرکای آن که در حال حاضر در حال دادن تلفات بسیاری در شمال حلب هستند، ورود به باتلاق و بی‌ثباتی‌های بسیار است.
کد خبر: ۲۲۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ - 20February 2017
آمریکایی‌ها نیروی نظامی به سوریه اعزام نخواهند کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ «هادی محمدی» کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص بررسی­‌های پنتاگون برای امکان اعزام نیروی زمینی به شمال سوریه، با اشاره به عدم امکان اعزام نیروی نظامی آمریکایی به سوریه بیان داشت: آنچه از سوی پنتاگون مطرح‌ شده نشان‌دهنده این است که آمریکا در پرونده‌های منطقه غرب آسیا گزینه‌های محدود و پرهزینه‌ای را پیش رو دارد.

وی با توجه به اینکه آمریکای ترامپ به دنبال بازسازی چهره خود در این منطقه و عرصه جهانی است، افزود: واشنگتن در شرایط بسیار ضعیفی به سر می‌برد. ایران، روسیه، مقاومت و ارتش سوریه در پرونده سوریه قواعد بازی را در عرصه میدانی و سیاسی در کنترل خود قرار داده‌اند و ابزارهای آمریکا یعنی تروریست­‌ها و شرکای آن‌ها در سطح منطقه در شرایط انفعال، واگرایی و افول به سر می­‌برند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه آمریکا برای اینکه بتواند بازی این پرونده را به نفع خود تغییر دهد، به دنبال دست زدن به انتخاب­‌های جدید خارج از قواعد موجود است، مطرح کرد: ادامه سیاست‌های پیشین برای آمریکایی‌ها چندان سود آفرین نیست؛ لذا آن‌ها برای تغییر قواعد بازی در سوریه، عقب راندن ایران، روسیه و دولت سوریه و همچنین انتقال امید و توان جدید به گروهک‌های تروریستی مجبورند بر گزینه‌هایی که پیامدهای بسیار خطرناکی دارد و به باتلاقی برای آن‌ها تبدیل خواهد شد، تکیه کنند. از جمله این گزینه‌ها گزینه نظامی پنتاگون است.

وی با بیان اینکه آنچه روشن است حضور نظامی آمریکایی‌ها برای تولید یک نظم آمریکایی در سطح منطقه و بازگرداندن هژمونی آن­ها طراحی‌ شده است، یادآوری کرد: کما اینکه این موضوع در دوره ریاست بوش و اوباما به اجرا گذاشته ‌شده بود و با تلفات سنگین و هزینه‌های بسیار مواجه شد؛ لذا آمریکایی­‌ها به گروهک‌های تروریستی- تکفیری روی آوردند که در حال حاضر نیز در حال احتضار و نابودی در عراق و سوریه هستند و دچار زوال پرشتابی شده­‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با توجه به وضع موجود دست به اعزام نیروی نظامی نخواهند زد، تأکید داشت: آن­ها یک مجموعه‌ای در قالب چند گردان نظامی همراه با نیروهای نظامی دیگر هم‌پیمانان خود در منطقه همانند عربستان، ترکیه و برخی کشورهای عربی را به کار خواهند گرفت در حالی‌ که این گزینه می‌تواند شرایط موجود در سوریه را پیچیده‌تر کند.

وی با توجه به اینکه هدف اصلی از این اقدام امیدبخشی به تروریست‌ها و ایجاد یک بی‌نظمی و بی‌ثباتی جدید ناشی از وجود تروریست‌ها و اشغالگری نظامی است، مطرح کرد: این اقدام در راستای حمایت از گروهک‌های تروریستی و متحمل شدن هزینه‌های روزافزون نظامی و انسانی، آمریکا و غرب را هدف قرار خواهد داد. لذا انتخاب گزینه نظامی پنتاگون برای آمریکا و شرکای آن که در حال حاضر در حال دادن تلفات بسیاری در شمال حلب هستند، ورود به باتلاق و بی‌ثباتی‌های بسیار است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها