سردار پاشا محمدی به دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری نشست با عشایر یمن، سوریه و عراق/ تقدیم شهدایی از جامعه عشایر در جبهه مقاومت/ برقراری امنیت در بیش از 8 هزار کیلومتر از مرزهای کشور

رئیس سازمان بسیج عشایری با بیان اینکه حضور مستشاری در ورای مرزها حاشیه امنی را برای جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند، گفت: مفتخریم که جامعه عشایری کشور شهدایی را از اقصی نقاط کشور در جبهه مقاومت تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۲۲۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ - 20February 2017
برگزاری نشست با عشایر کشورهای یمن، سوریه و عراق/ تقدیم شهدایی از جامعه عشایر در جبهه مقاومت/ برقراری امنیت در بیش از 8 هزار کیلومتر از مرزهای کشورسردار «علی پاشا محمدی» رئیس سازمان بسیج عشایری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس با اشاره به برنامه‌های آموزشی این سازمان اظهار داشت: بسیج عشایری در کنار آموزش‌های اعتقادی، اخلاقی و بصیرتی، مباحث نظامی را هم در دستور کار دارد.
 
وی در این رابطه افزود: عزیزان بسیجی ما در عضویت‌های عادی، فعال و کادر با طریقه استفاده از انواع سلاح‌ها و مهمات‌ و همچنین تاکتیک‌ها و تکنیک‌های دفاع از کوی و برزن و مباحث امداد رسانی به طور عملیاتی آشنا شده و روش‌های تامین امنیت را در رده‌های مقاومت و مراکز آموزشی‌ می‌گذرانند.
 
سردار پاشا محمدی گفت: عزیزان بسیجی که در قالب گردان‌های عاشورا و بیت‌المقدس سازماندهی می‌شوند نیز آموزش‌های نظامی در قالب‌های گروه، دسته و گروهان نظامی با توجه به جایگاه و مسئولیت و مسائل تخصصی رسته خود فرا می‌گیرند و بر مسائل تسلط می‌یابند.

وی ادامه داد: همچنین در تقویم سالانه سپاه‌های استانی گردان‌های عشایری همپای سایر گردان‌ها در رزمایش‌ها شرکت می‌کنند و رزمایش‌های این سازمان در 3 حوزه رزم نظامی، مردم یاری و امداد و نجات صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج عشایری با بیان اینکه ما به عنوان ام القری جهان اسلام موظفیم که توانمندی‌های خود را همواره ارتقا دهیم، گفت: بسیج عشایری همپای دیگر نیروها در عرصه نظامی فعالیت دارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر امروز در سوریه و عراق نمی‌جنگیدیم باید با داعشی‌ها در همدان و کرمانشاه می‌جنگیدیم، افزود: حضور ما در ورای مرزها که یک حاشیه امنی را برای جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند حکایت از آمادگی نظامی و رزمی ما دارد و ما مفتخریم که جامعه عشایری کشور شهدایی را از اقصی نقاط کشور در جبهه مقاومت تقدیم کرده که به روان پاکشان درود می‌فرستیم.

سردار پاشا محمدی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به لطف خدا امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین منطقه جهان است و امروز ملت ما قدردان این نعمت پنهان هستند.

وی افزود: امروز جامعه عشایری ما در مناطق مرزی و محیط پیرامونی که بیش از 8 هزار کیلومتر مربع است در تعامل با بسیج و یگان‌های رزم سپاه پاسداران، و همچنین برادران ارتشی و انتظامی نقش اساسی در برقراری امنیت دارند. در قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در شرق کشور سران طوایف در سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و هرمزگان امنیت پایدار مردمی را محقق ساخته‌اند.
 
رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: همچنین در منطقه شمالغرب در بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی قرارگاه حمزه سیدالشهدا، امنیت پایدار مردمی را بر بستر جامعه عشایری و قومی منطقه برنامه ریزی کرده و بزرگان روستا و اقوام و طوایف در زیست بوم خود به میدان آمده و با فرماندهی و پشتیبانی و آموزش سپاه و بسیج امنیت را برقرار کرده‌‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: امنیت ایران اسلامی پیوسته به امنیت کشورهای پیرامونی است، از این رو کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، یمن و همچنین برخی از کشورها که از ساختار قومی و قبیله‌ای برخوردارند از کشور ما درخواست کردند که تجربیات سازمان بسیج عشایری را در اختیار آنان بگذاریم و در دفع دشمن و ایجاد امنیت به کار بگیرند، لذا جلسات انتقال تجربه‌ای را با سران عشایر کشورهای سوریه، یمن و همچنین تعاملاتی را با عشایر عراق داشتیم که امیدواریم این تعاملات استمرار پیدا کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار