در نشست فیلم 100ثانیه‌ای عنوان شد؛

قربانی:‌ نتوانستیم اهمیت فیلم «صد» را به مدیران فرهنگی تفهیم کنیم/ عشیری: جشنواره 100 از قدیمی‌ترین جشنواره‌های ثانیه‌ای دنیاست

نشست خبری یازدهمین جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ - 20February 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری یازدهمین فیلم جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ی با حضور «علی قربانی» دبیر جشنواره و «یزدان عشیری» مدیر روابط عمومی جشنواره صبح امروز در تالار سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.
 
عشیری در ابتدای این نشست اظهار داشت: جشنواره از 4 اسفند به مدت سه روز با میزبانی پردیس سینمای آزادی برگزار خواهد شد و میزبان همه علاقمندان به سینما خواهد بود. این جشنواره با برخورداری از دبیرخانه دائمی و سالانه و با استمرا و تداوم برگزار می شود و جزو جشنواره های گفتمان ساز برای هنرجویان و دانشجویان سینما بوده است.
 
وی گفت: «اخلاق و سبک زندگی»، «اخلاق و فرهنگ کار» و «اخلاق اقتصاد مقاومتی» سه موضوع جشنواره است. این جشنواره یکی از اولین جشنواره‌های ثانیه‌ ای دنیا است. توجه به فیلم‌های ثانیه‌ای در کنار جشنواره معتبر دنیا به دلیل کشف استعداد این عرصه مورد توجه بوده است.
 
مدیر روابط عمومی جشنواره گفت: مهندسی زمان و مهندسی پیام، رویکرد و سیاست اصلی این جشنواره است. امسال شاهد رشد کمی و کیفی این رویداد سینمایی خواهیم بود.
 
«علی قربانی» دبیر این رویداد سینمایی در ادامه اظهار داشت: معتقدم یکی از ارکان اصلی هر جشنواره‌ که شعار اخلاق دارد، رسانه‌ها هستند.
 
وی افزود: جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای را در سه مرحله تفکیک می‌کنیم. ابتدا ایجاد جشنواره، مرحله تثبیت و مرحله سوم مرحله ترویج و تولید بود. ما در این چند سال اخیر سعی کردیم هر چه بهتر و بیشتر فیلم‌ها را به دست مخاطبین برسانیم. در واقع پلی بین فیلم ‌و مخاطبین اخلاق ایجاد کردیم.
 
دبیر جشنواره فیلم 100 ثانیه ای عنوان کرد: ما این دوره به سراغ فیلمسازان رفتیم. ارتباط آن‌ها با تهیه کنندگان را ایجاد کردیم. ارتباط با شبکه‌های پخش از جمله تلویزیون، مترو و فضای مجازی از جمله کارهای ما بود. هر چه رو به جلو رفتیم، بیشتر پیشترفت کردیم.
 
قربانی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم 100، جشنواره حوزه هنری نیست، بیان کرد: امروز جامعه ما بیشتر از هر دوره‌ای از بی اخلاقی رنج می‌برد. معتقدم کار کردن درباره اخلاق تنها وظیفه حوزه هنری نیست. بهترین و موثرترین عامل فرهنگ و اخلاق فیلم‌های کوتاه 100 ثانیه‌ ای بخاطر نوع ارائه آن است.
 
وی گفت: سینمای 100 ثانیه‌ای سینمای تذکر و تلنگر است. اگر این اتفاق در حوزه‌های اجتماعی رخ دهد، می‌تواند بر بازگشت اخلاق به جامعه کمک کند. موفقیت‌های پیشرفت فیلم 100ثانیه‌ای معطوف به همین دوره نیست. این جشنواره با حضور یک شخص تغییر نمی‌کند، اما درباره کارهایی که نتوانستیم، انجام دهیم، باید بگوییم موفق نشدیم به بیشتر دستگاه‌های بفهمانیم بهترین راه ترویج اخلاق فیلم 100 ثانیه‌ای است.
 
دبیر جشنواره بیان کرد: ارتباط بین فیلمسازان و مخاطبان مهمترین بخش فیلمسازی است که باید شکل می‌گرفت. برخی از دستگاه‌ها از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری که از تولید 40 فیلم حمایت کردند. تولید فیلم 100 ثانیه‌ای تولید کم هزینه‌ای نیست. آثار 100 ثانیه‌ای فرآیند کامل فیلمسازی است و بازیگر و فیلمنامه دارد. فیلم 100 ثانیه‌ای فیلم موبایلی نیست.
 
قربانی اظهار داشت: تولید چنین فیلم‌هایی بالای 10 میلیون تومان هزینه دارد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به ما کمک کرد، اما توقع ما بیشتر است و به راهنمایی و رانندگی و محیط زیست می‌گوییم این عرصه، عرصه شماست؛ چرا مردم به محیط زیست ضرر می‌رسانند؟ سینما می‌تواند به اخلاق کمک کند. فیلم‌های زیادی در جشنواره امسال آموزش کنترل خشم می‌دهد و ما چقدر درباره بازی‌های فوتبال با هزینه‌های میلیاردی کنترل خشم را آموزش داده‌ایم.
 
وی ادامه داد:‌ بهترین مسئله برای فیلمساز نمایش دادن خوب برای فیلم است. این شرایط را مهیا کردیم. این جشنواره اولین جشنواره‌ای بود که فیلم‌ها را به صورت «دی‌پی‌سی» پخش کرد. علاوه بر پردیس آزادی در استان‌ها نیز حضور داریم. هر استانی شرایط سینما و پخش دیجیتال داشت که به آن کمک کردیم. کردستان، البرز و خراسان سه استانی خواهند بود که اکران همزمان خواهند داشت.
 
دبیرخانه جشنواره گفت:‌ یک هزار و 267 نفر شرکت کننده و یک هزار و 744 فیلم به جشنواره رسید. اخلاق و سبک زندگی موضوع اصلی جشنواره است. با موضوع اخلاق و فرهنگ کار 140 اثر به دست ما رسید.  قاچاق و حمایت از تولید ملی مسئله ما بود. در بخش بین‌الملل تفاهمنامه‌هایی را با جشنواره‌های معتبر امضا کردیم. جشنواره مهرگان افغانستان، مهرگان بستان، بخشی از جشنواره کن، جشنواره لبنان، جشنواره چین در این دوره حضور خواهند داشت.
 
قربانی بیان کرد:‌ افخمی، درویش، حبیب احمد‌زاده و خردمندان از جلمه داوران بخش ملی جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای هستند.
 
انتهای پیام/ 121

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار