سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت خبر داد

سارقان خانه رئیس جمهور اسبق دستگیر شدند

سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت جزئیات دستگیری سارقان «خانه موزه» را شرح داد.
کد خبر: ۲۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ - 01July 2014

سارقان خانه رئیس جمهور اسبق دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "جلیل موقوفهای" سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت در گفتوگویی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت 5 بامداد، روز پنجم تیر ماه امسال، در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 تهران بزرگ مبنی بر سرقت از «خانه موزه» یکی از شهیدان معروف، بلافاصله ماموران کلانتری 109 بهارستان به آدرس خیابان مجاهدین اسلام اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند، سه نفر در کوچه حضور دارند که از موزه خارج شدهاند که یک نفر از آنها به نام « محمود» 57 ساله را در داخل کوچه دستگیر و دو نفر دیگر به داخل موزه متواری شدند که متهمی به نام«آیت» 37 ساله را داخل زیرزمین و متهم دیگر به نام «محمد» 30 ساله را روی پشت بام دستگیر کردند که پس از بررسی مشخص شد، محل مورد سرقت منزل قدیمی شهید "رجایی" بوده که تبدیل به خانه موزه شده و زیر نظر بنیاد شهید است که ثبت میراث فرهنگی شده است.
 
سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت افزود: در بازدید از محل مشاهده شد که اموال موزه از قبیل تلویزیون، دوربین فیلمبرداری، دستگاه DVD، تلویزیون LCD،  وسایل آشپزخانه، کیف سامسونت این شهید والامقام، قلم وی از محل خود خارج و داخل پردههای اتاق پیچیده شده و آماده حمل میباشد و اتاقها نیز به هم ریخته بودند که در ادامه با حضور عوامل تجسس و عوامل سرگشت کلانتری در محل از محل سرقت عکسبرداری و اموال موزه طی صورتجلسهای تحویل مدیریت موزه شد.
 
موقوفهای گفت: متهمان به همراه مدیر موزه که شاکی این پرونده بود به کلانتری منتقل شدند، پرونده در کلانتری تشکیل و با توجه به حساسیت موضوع پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد.
 
گفتنی است،"خانه موزه" که مورد دستبرد قرار گرفته است منزل شهید محمدعلی رجایی دومین رئیس جمهور ایران بود که پس از ترور وی تبدیل به موزه، شده است.
نظر شما
پربیننده ها