غلامرضا منتظری:

ضرورت تقویت تئاتر بچه‌های مسجد/ ایران را برای اعتلای فرهنگ درگیر تئاتر کنیم

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: تئاتر مسجد در کنار تئاتر بسیج می‌تواند دو بال تئاتر مذهبی برای هنرمندان باشد امروزه هنرمندان تئاتر بهتر می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند چرا که علاقه‌مندان به تئاتر زیاد هستند.
کد خبر: ۲۲۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ - 20February 2017
ضرورت تقویت تئاتر بچه‌های مسجد/ ایران را برای اعتلای فرهنگ درگیر تئاتر کنیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، غلامرضا منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان کرد: هنر را ما نعمت خدا می‌دانیم، این نعمت باید به شایستگی استفاده شود در روایات داریم که قدردانی از نعمت این است که از آن در مسیری استفاده کنیم که اسباب رشد و سعادت انسان‌ها را فراهم کند.

وی در ادامه افزود: مسئولیت بسیج در این میان سنگین است چون بسیچ طلایه دار ارزش‌های دینی است و باید مروج فرهنگ دینی هم باشد. بنابراین هنر بسیج، هنر برای هنر نیست هنر در خدمت رشد و اعتلا و هدایت جامعه اسلامی باید باشد.

منتظری با اشاره به اینکه هنر تئاتر به خاطر جنبه سمعی و بصری قلمرو اثرگذاری آن تأثیرگذارتر از سایر هنرها است، اظهار داشت: تئاتر و سینما می‌توانند دو کانال ارتباطی انسان مثل چشم و گوش را تحت تأثیر خود قرار دهند از این جهت هنرمندان تئاتر بهتر می‌توانند تأثیرگذار باشند پس هر که بامش بیش برفش بیشتر.

وی همچنین یادآور شد: ما در این دوره جشنواره تئاتر بسیج بنا را بر تولید گذاشتیم هیچ کار تکراری ارائه ندادیم و تأکیدمان بر متون نمایشی بود و این جشنواره توانست قدم اولیه را برای تولید متون بردارد، بخش ویژه نیز تئاتر مسجد به عنوان تئاتر بچه‌های مسجد است که اینها برای رقابت حضور نیافتند به عنوان یک مدل و الگو همزمان با اجراهای رسمی هر روز در مدارس و مساجد کار صورت می‌گیرد.

رییس بسیج هنرمندان اظهار داشت: کار خوب دیگر حضور گروه‌های شرکت کننده در جشنواره مناطق محروم استان است ما اگر به دنبال رشد متوازن فرهنگی و هنری هستیم باید کل ایران را ببینیم همه چیز نباید به تهران محدود شود رنج سفر را دوستان هموار می‌کنند برای اینکه جای جای ایران اسلامی از حاصل تلاش و کوشش هنرمندان بسیجی بهره بگیرد.

وی در پایان گفت: قطعا این جشنواره یک حسن آغاز است ما بعد از اختتامیه برای چهره‌های توانمند کارگاه پیش بینی می‌کنیم در دل همین جشنواره هم کارگاه داشتیم قرار شده آثاری که درخشش داشتند برای تولید جدید حمایت شوند و از پروژه‌های بعد از جشنواره نیز بهره ببریم.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار