قناعت:

«قهرمانان کوچک» را بخاطر اشک یک دختربچه ساختم

کارگردان فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» گفت: «قهرمانان کوچک» را با هزینه خودمان برای حمایت از تولید ملی و به خاطر اشک یک دختربچه‌ ساخته‌ام.
کد خبر: ۲۲۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ - 20February 2017
«قهرمانان کوچک» را بخاطر اشک یک دختربچه ساختمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ حسین قناعت کارگردان فیلمهای سینمایی «دزد و پری2» و «قهرمانان کوچک» درباره زمان اکران این فیلمها گفت: چند وقتی است که پیگیر زمان مناسبی برای اکران این دو فیلم هستیم؛ امیدوار بودیم که بتوانیم در اکران نوروزی حضور داشته باشیم؛ اما این مهم محقق نشد. امیدوارم بتوانیم این دو فیلم را در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان به نمایش درآوریم؛ اما اکران عمومی این دو فیلم قطعاً فصل تابستان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر نمی‌رسد که تابستان زمان مناسبی برای اکران نباشد؟، با توجه به اینکه فیلم شما در ژانر کودک و نوجوان است، بیان کرد: یک فیلم برای اکران چهار فصل دارد که یک فصل از آن برای جشنواره فیلم فجر درگیر می‌شود و تمام فصل را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. عملاً بهترین زمانی که برای دانش آموزان مناسب است تا به وسیله مدارس خود به تماشای فیلم بنشینند مهرماه است. اما به عنوان کارگردان این آثار می‌گویم که نمایش فیلم برای آموزش و پرورش بسیار سخت است، چرا مدیران آموزش و پرورش برای خودشان ممیزی تعریف کرده‌اند؛ در زمان اکران فیلم «دزد و پری1» به ما گفتند که نمی‌شود ساز و آواز فیلم را حذف کنید و بعد برای دانش آموزان نمایش دهید. من به مسئولان آموزش و پرورش ایمان ندارم. شاید اگر این فیلمها را در تابستان اکران کنیم، خود پدر مادر‌ها دست فرزندانشان را بگیرند و به سینما ببرند.

قناعت بیان کرد: من فیلم «قهرمانان کوچک» را به خاطر  عرق ملی ساخته‌ام، به هیچ عنوان هیچ نهادی و سرمایه‌گذاری برای این فیلم نداشتیم بلکه خود با هزینه خود برای حمایت از تولید ملی فیلم ساخته‌ایم. من به خاطر اشک یک دختربچه‌ای که پدر کارگرش بی‌کار شده بود نوشتم.

«قهرمانان کوچک» به نویسندگی حسین قناعت با مخاطب قرار دادن خانواده‌های ایرانی به خصوص دانش آموزان و نوجوانان تلاش دارد تا فرهنگ حمایت از کالای ایرانی را به آنان آموزش دهد؛ چرا که اهمیت نوجوانان در فرهنگ‌سازی این چنین موضوعاتی قطعاً بر کسی پوشیده نخواهد بود. بدون شک در حوزه تولید محصولات ایرانی همیاری از سوی کودکان می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. این چیزی است که در سینما کمتر به موضوع تولید ملی آن هم از دریچه یک اثر کودک به آن پرداخته شده است. در ضمن علاوه بر توجه در این اثر سینمایی عوامل فیلم قصد دارند تا همزمان با اکران عمومی این فیلم کمپین همیاران تولید را نیز راه اندازی کنند تا نوجوانان هر چه بیشتر با فرهنگ استفاده از کالای ایرانی آشنا شوند.

برزو ارجمند، شهرام قائدی، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، ، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، رامین ناصر نصیر، افشین سنگ چاپ، ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، مینا سلیمانی، مرتضی رستمی، فرزاد حاتمیان و بازیگران خردسال این فیلم سینمایی یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر، عرفان برزین، سامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری هستند.

عوامل پشت صحنه فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، مدیر صدابرداری: احمد صالحی، طراح گریم: بابک شعاعی،  مدیر صدابرداری: احمد صالحی، طراح صحنه و لباس: محیا آقاحسینی، مدیر تولید: روح الله مهاجری، دستیار اول و برنامه‌ریزی: آرش حسن‌پور، منشی صحنه: مونا احدی و مشاور رسانه‌ای: نسیم اسدپور.
 
منبع:تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار