رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بوشهر:

اشتغال‌ ۶۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگر فراهم شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران اشتغالزایی فرزندان ایثارگر است که در ۳.۵ سال گذشته اشتغال ۶۰ هزار نفر از این عزیزان فراهم شده است.
کد خبر: ۲۲۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ - 20February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی ‌محلاتی»، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان بوشهر با تاکید بر حفظ و تدام فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: آنچه عامل پیروزی انقلاب اسلامی و تدام آن شده سه عامل قرآن، اسلام و رهبری است که این فرهنگ در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرد که فرهنگ اسلام و قرآن عامل سعادت و کمال است، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با استفاده از این فرهنگ به پیروزی‌های پی در پی دست یافتند که  اکنون پس از گذشت 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی رسالت همگانی است که نسل سوم و چهارم را  با این فرهنگ آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دشمنان  سیلی محکمی از اسلام و انقلاب اسلامی خورده‌اند تاکید کرد: وظیفه  همگان است از فرهنگ اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی حراست و حفاظت کنند که سرکشی از خانواده ایثارگران در این همین راستاست.

شهیدی‌محلاتی با اشاره به اینکه استان بوشهر جایگاه مهمی در عرصه ایثار و شهادت دارد افزود: این استان دارای کارنامه درخشانی در عرصه ایثار و شهادت دارد چرا که نام رئیسعلی دلواری و شهدای حماسه‌ساز در عملیات‌های مختلف دریایی خلیج فارس، میهن اسلامی و شهدای مبارزه با استعمار و استکبار در جهان ثبت است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه برنامه ششم یکسری وظایفی بر دوش بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته است گفت: اکنون این برنامه در  زمینه  رسیدگی  به خانواده ایثارگران در حال بررسی و تصویب است که بخشی از آن در شورای نگهبان تصویب شده و بخشی هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است که با مصوب شدن آن اجرایی می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اشتغال و درمان را دو دغدغه اصلی این نهاد دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به بالا رفتن سن جانبازان و والدین شهداء نیاز است نسبت به درمان این اقشار برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی شود که در این راستا برنامه‌هایی در حال اجراست.

شهیدی‌محلاتی از اعزام تیم‌های پزشکی از مرکز کشور به مناطق مختلف خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های درمان بنیاد شهید اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی از بنیاد شهید به استان‌های مختلف برای ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دغدغه اشتغال خانواده ایثارگران افزود: در این راستا گام‌های مهمی برداشته شده به گونه‌ای که در 3.5 سال گذشته اشتغال 60 هزار نفر از فرزندان ایثارگران فراهم شده و این در حالی است که اکنون 67 هزار نفر از خانواده ایثارگر طالب اشتغال هستند که برای این مهم برنامه‌های مهمی سال آینده اجرایی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار