جولایی:

1600 زندانی غیرعمد تا پایان سال آزاد می‌شوند/ استان‌های فارس، تهران و گیلان بیشترین زندانیان چک را دارند

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آمار زندانیان چک گفت: استان‌های فارس با 760 زندانی، تهران با 601 بدهکار و گیلان با 561 محبوس بیشترین محکومان مالی غیرکلاهبرداری را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۲۲۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ - 21February 2017
استان‌های فارس، تهران و گیلان بیشترین زندانیان چک را دارند/  1600 زندانی غیرعمد تا پایان امسال آزاد می‌شوندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سید «اسدالله جولایی» مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون 11 هزار و  266 زندانی جرایم غیرعمد در کشور داریم که بیش از 90 درصد این محکومان دربند را محبوسان مالی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: به طور تفکیکی از 10 هزار و 238 محکوم مالی 7447 نفر بابت صدور چک بلامحل یا ضمانت بانکی از افراد روانه زندان شده‌اند. همچنین در آمار تفکیکی هم‌اکنون به ترتیب استان‌های فارس با 760 زندانی، تهران با 601 بدهکار و گیلان با 561 محبوس بیشترین محکومان چک را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

جولایی تصریح کرد: طبق اعلام دفاتر نمایندگی ستاد دیه، سیستان و بلوچستان با وجود اینکه پهناورترین استان کشور به لحاظ وسعت منطقه‌ای است، اما کمترین زندانی چک را تنها با داشتن 14 مددجو به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی یزد با 58 مددجو و بوشهر نیز با 63 بدهکار کمترین‌های آمار عددی در سطح کشوری در این زمینه به‌شمار می‌آیند.

وی در پایان گفت: بعد از زندانیان چک به ترتیب 2297 مددجو بابت ناتوانی در پرداخت تعهدات مربوط به مهریه و 494 زندانی هم به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه در حبس حضور دارند.

 1600 زندانی غیرعمد تا پایان امسال آزاد می‌شوند
          
جولایی افزود: طرحی را به نام از «بهار انقلاب تا بهار طبیعت» به تصویب رساندیم که براساس آن بدهکارانی که سقف بدهی‌شان تا 22 میلیون تومان است شناسایی و آزاد شوند؛ در حال حاضر هم حدود 1600 نفر شناسایی شده‌اند که مبلغ کل بدهی آنان 33 میلیارد تومان می‌باشد.

وی ادامه داد: حدود 20 میلیارد تومان از این مبلغ از طریق مصالحه و تفاهم میان طلبکاران و بدهکاران حاصل شده است و مابقی نیز با کمک نیکوکاران تامین خواهد شد.

جولایی تعداد مجرمان غیرعمد در زندان‌های کشور را که واجد کمک ستاد دیه هستند 8500 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 6000 نفر را بدهکاران مالی تشکیل می‌دهند که 2100 نفر آنان مربوط به تعهدات پرداخت نشده مهریه است.

وی تعداد زنان بدهکار مالی جرایم غیر کلاهبرداری را در زندان‌های کشور، 180 نفر عنوان کرد که اغلب به دلیل مشکل در پرداخت چک و معضلات مربوط به ضمانت از دوستان و بستگان راهی حبس شده‌اند.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار