با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه؛

اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در سپاه برگزار شد

آیین اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سپاه با حضور فرماندهان و مسئولان سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ - 21February 2017

اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سپاه برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، آیین اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه با حضور فرماندهان و مسئولان سپاه برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه در این مراسم با اشاره به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سپاه گفت: نفرات برگزیده این مسابقات به رقابت‌های قرآنی نیروهای مسلح که سال آینده و به میزبانی ارتش برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

وی افزود: در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن سپاه نزدیک به 8 هزار نفر حضور یافتند که از این بین حدود 5 هزار نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت نیز 550 نفر موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه در این دوره در نهایت 430 نفر موفق به حضور در مسابقات شده‌اند، گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی تعدادی از شرکت‌کنندگان موفق به حضور در مرحله کشوری مسابقات نشدند.

سردار محبی با اشاره به اینکه همه این فعالیت‌ها مقدمه‌ای برای رسیدن به فهم قرآن است، بیان کرد: بر همین اساس یکی از برنامه‌هایی که در این راستا و در این دوره از مسابقات نیز مدنظر قرار دادیم بحث توجه به مفاهیم قرآن کریم و تعیین حدنصاب در بخش مفاهیم برای ورود به رشته‌های دیگر بوده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه در سال آینده کارگاه‌های قرآن‌پژوهی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: تهیه، چاپ و توزیع کارت‌هایی حاوی پیام‌های قرآنی و تهیه کتابی در زمینه آشنایی با مفاهیم قرآن کریم و توزیع آن در بین کارکنان از دیگر برنامه‌های مورد توجه است.

در بخش دیگری از این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه نعمت‌هایی که خداوند متعال عنایت کرده است دو دسته هستند، اظهار داشت: برخی نعمت‌ها باطنی و برخی نیز ظاهری هستند. این نعمت‌ها دارای تفاوت‌هایی با هم هستند که البته نعمت‌های ماندگارتر همان نعمت‌های باطنی هستند و خداوند از ما خواسته است تا شکرگزار و قدردان این نعمت‌ها باشیم.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه هر نعمت دارای سه عمل دیدن نعمت،‌ دیدن صاحب نعمت و ادای حق نعمت است،‌‌ افزود: خداوند در دنیا به قارون و حضرت سلیمان(ع) همه چیز داد، اما قارون همه نعمت‌های به دست آمده را بر اساس تلاش خود و متعلق به خود دانست، در صورتی که حضرت سلیمان(ع) همه نعمت‌ها را متعلق به خداوند دانست و سرنوشت این دو شخصیت در تاریخ برای همه روشن است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر آیه «رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ»،‌ به پیشرفت عده‌ای اشاره کرد که اگرچه در زندگی پیشرفت کرده‌اند اما این پیشرفت همراه با سقوط بوده است، گفت: از جمله نعمت‌هایی که خداوند عطا کرده است یکی همین تلاوت‌های زیبا هست و یکی هم حفظ قرآن. فلسفه وجودی قران این تلاوت‌ها و یا رسیدن به مفاهیم و ... نیست بلکه فلسفه اصلی «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدي لِلَّتي هِيَ أَقْوَمُ «یعنی هدایت و تعالی انسان است.

وی با تأکید بر اینکه حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده است، به آیه «وَ قَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» اشاره کرد و گفت: چهل سال گذشته است اما آیا توانسته‌ایم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم،‌ آیا پیامبر(ص) از ما ناراضی نیست.

حاجی صادقی افزود: پیشنهاد من این است که مسئولان برگزاری مسابقات هر سال یک موضوع را معرفی کنند تا تمام فعالیت‌ها بر اساس آن باشد تا آن بخش و موضوع از قرآن کریم از مهجوریت خارج شود. به عنوان مثال یک سال را به عنوان بررسی سیاست خارجی در قرآن مورد توجه قرار دهند و آیات مربوط به آن را استخراج کنند.

وی بیان کرد: قرآن در همه زمینه‌ها به صورت شفاف نظرات خود را بیان کرده است. به این ترتیب اگر سیاست اسلامی می‌خواهیم باید به قرآن مراجعه کنیم، اگر اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم پاسخ آن در قرآن است و اگر در زندگی آرامش نیاز داریم باید به قرآن مراجعه کنیم.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات با اهدای لوح یادبود و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها