با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفت؛

امضا تفاهم نامه همکاری بین وزرات ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری

دومین تفاهم‌نامه میان وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.
کد خبر: ۲۲۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ - 21February 2017

وزرات ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و محصولات داخلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دومین تفاهم‌نامه میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید. 

این تفاهمنامه به امضای محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به امضا رسید که هدف اصلی از امضای این تفاهم‌نامه تسهیل فضای کسب و کارهای دانش بنیان و توسعه اشتغال فناورانه است.

علت انتخاب منطقه ویژه اقتصادی پیام این است که این منطقه ویژگی های بی نظیری همچون نزدیک بودن به پایتخت، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، مراکز صنعتی و فناوری و آزمایشگاه‌ها و همچنین دسترسی به زیرساخت های دیگر مورد نیاز شرکت های دانش بنیان را دارد به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای فعالیت های دانش بنیان است.

براساس این تفاهم‌نامه مشترک، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام متعهد شده است تا با شرایط مناسب زمین با شرایط مناسب در اختیار شرکت های دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهد همچنین تامین زیرساخت های اصلی استقرار صنایع دانش بنیان، فراهم کردن زمینه ایجاد گمرک محصولات دانش بنیان از طریق رایزنی با وزارت امور اقتصاد و دارایی از دیگر تعهدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز متقابلا متعهد شده است تامین زیرساخت های تکمیلی از محل منابع ملی و ترغیب و هدایت شرکت‌های دانش بنیان به استقرار در منطقه ویژه اقتصادی پیام را دنبال کند.

هر دو طرف نیز برای ایجاد گمرک محصولات دانش بنیان و ایجاد صندوق حمایت از سرمایه گذاری خطرپذیر به صورت مشترک باید اقدام کنند.

نظر به اینکه دراین سال‌ها تاکید مقام معظم رهبری برارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه دانستند و اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ابزاری موثر به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحقق اقتصاد دانش بنیان است و این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها