سردار خضرایی در همایش موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری:

«جعل حماسه» توسط بسیاری از کشورها/ حماسه شهدای دفاع مقدس مغفول مانده است

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت گفت: بسیاری از کشورهای دنیا جهت برانگیختن احساسات مردم خود سعی در جعل حماسه دارند. این در حالی است حماسه شهدای دوران دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است.
کد خبر: ۲۲۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ - 21February 2017

کشورهای دنیا سعی در جعل حماسه دارندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، همایش ملی موزه های دفاع مقدس و گردشگری صبح امروز (سه شنبه 13 اسفندماه) با حضور سردار «علی فضلی» جانشین ستاد مرکزی راهیان نور و جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار «جواد خضرایی» مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، پژوهشگران و فعالان عرصه گردشگری و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار خضرایی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: باید فراتر از دیوارهای موزه دفاع مقدس، به جنگ‌های علمی بپردازیم، تا راه ارتباطی بین دفاع مقدس و مردم را بهتر فراهم کنیم؛ لذا چند هدف را پیش‌بینی کردیم. این در حالی است که در این زمینه طی این سال‌ها فعالیت‌های اندکی صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های باغ موزه دفاع مقدس، توجه به نشر دفاع مقدس به غیر از آثار مکتوب و تبیین اهداف دفاع مقدس را از جمله اهداف برگزاری این همایش‌ها عنوان کرد و گفت: طی سه سال گذشته 16 کارگروه تحت عنوان بیان تاریخ شفاهی در باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرد. حاصل این برنامه، جامع‌ترین بانک اطلاعاتی در حوزه دفاع مقدس با ظرفیت بیش از 460 ترا بایت شامل 12 هزار فیلم، 28 هزار ساعت صوت و نزدیک به یک میلیون و 200 هزار عکس و سند برای تحقیق پژوهشگران پیرامون دفاع مقدس بوده است.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت عنوان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا جهت برانگیختن احساسات مردم  خود سعی در جعل حماسه دارند. این در حالی است که در دوران دفاع مقدس 189 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم و حماسه این شهدا مورد غفلت واقع شده است.

سردار خضرایی خاطرنشان کرد: زمانی که نام جنگ به میان می‌آید، جنگ به معنای فعالیت‌های تاکتیکی و تکنیکی در ذهن خطور می‌کند، در حالی که «دفاع مقدس» را به عنوان فرآیند اخلاقی، تربیتی و اجتماعی می‌شناسیم. اگر این رویکردها به خوبی مورد تحقیق و مطالعه قرار گیرد، تولیدات آن می‌تواند به عنوان جنبه های ارزش اخلاقی برای جامعه شرایطی ایجاد کند تا بعضی از خرده فرهنگ‌های غیردینی نجات یابند.
 
همایش ملی موزه های دفاع مقدس و گردشگری عصر امروز با معرفی برگزیدگان مقالات در موضوع گردشگری دفاع مقدس به پایان می‌رسد. 

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار