نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

زکات همچون درختی است که با هرس کردن، بارورتر می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: زکات همچون درختی است که با هرس کردن، بارورتر می‌شود و علاوه بر آن موجب فقرزدايی و حل نيازهای محرومان نيز خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ - 22February 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جلسه تقدير از مؤديان زكات، اظهار داشت: با برنامه‌های اجرایی مختلف انجام شده توسط دبیرخانه شورای زکات، سازماندهی هزینه‌کرد آن اثربخش شده است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی، پرداخت زکات را موجب برکت مال دانست و افزود: زکات همچون درختی است که با هرس کردن، بارورتر می‌شود و علاوه بر آن موجب فقرزدايی و حل نيازهای محرومان نيز خواهد شد.

وی در ادامه با تاكيد بر استفاده از ظرفيت روحانيون در تبليغ و ترويج زكات تصریح کرد: با توجه به جايگاه روحانيون اين افراد نقش بسزايی در توجيه مردم و در نتيجه افزايش زكات پرداختی دارند.

آيت‌الله خاتمی در ادامه به هزينه‌كرد درست و اصولی زكات نيز تأكيد كرد و گفت: اولویت هزینه‌کرد زکات برای فقرا و نیازمندان بوده و تا وقتی که دریک روستا، نیازمند زندگی می‌كند هزینه کرد زکات در سایر امور اولویت ندارد.

وی گفت: همه مودیان زکات و عاملان آن اگر در حوزه زکات سفیر باشند و در این بخش نقش خود را ایفا كنند، اثربخشی آن بيشتر خواهد شد.

نماينده ولی فقيه در استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش میزان پرداخت زکات در جامعه از سوی مردم می تواند زمینه اجرای بهتر طرحهای عمرانی در روستاها و مناطق محروم را فراهم کند، تصریح کرد: آحاد جامعه اسلامی باید توجه داشته باشند پرداخت زکات به عنوان یک فریضه مهم دینی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها