امیر حاتمی:

امنیت لازمه‌ی تولید و پیشرفت کشور است

جانشین وزیر دفاع گفت: اگر نیاز به امنیت تامین نشود، اقتصاد، تولید و پیشرفت صورت نمی‌گیرد و داشتن امنیت ملاک مشروعیت حکومت‌ها و دولت‌هاست.
کد خبر: ۲۲۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ - 21February 2017
امنیت لازمه‌ی تولید و پیشرفت کشور استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» جانشین وزیر دفاع در نهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با موضوع جوان سرباز و همایش فرماندهان نمونه وزارت دفاع که بعد از ظهر امروز(سه‌شنبه) در سالن اجتماعات سازمان صنایع دفاع برگزار شد، اظهار داشت: کاری که ما به عنوان سربازان انجام می‌دهیم تامین امنیت است که مهمترین وظیفه حکومت‌ها و نیاز ملت‌ها همین مقوله است.

وی افزود: اگر نیاز به امنیت تامین نشود، اقتصاد، تولید و پیشرفت صورت نمی‌گیرد. داشتن امنیت ملاک مشروعیت حکومت‌ها و دولت‌هاست لذا همه حکومت‌ها تلاش می‌کنند تا از امنیت برخوردار باشند. امروز ما در منطقه می‌بینیم دولت‌هایی که با دشمن مواجه‌اند و از این رو با ناامنی جدی روبرو هستند.

امیر حاتمی تصریح کرد: عوامل اصلی تولید امنیت، متعدد هستند اما در صدر آن‌ها قدرت است. منظور از قدرت، قدرت ملی با تمامی مولفه‌های آن است که قدرت نظامی، موقعیت ژئوپلتیک، قدرت رهبری و انسجام ملی را در بر می‌گیرد.
 
وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس متوسط سن رزمندگان بین 22 تا 25 سال بود و حضور جوانان در دوران دفاع مقدس ماندگار و برای همیشه قابل تقدیر است. هر قالبی که بتواند جوانان ما را به میدان کار و رزم بیاورد، آن قالب کارآمد و ارزشمند است و یکی از این قالب‌ها، سربازی است. ما در دوران دفاع مقدس توانستیم نیمی از نیروهای خود را از طریق بسیج و خدمت سربازی تامین کنیم.
 
جانشین وزیر دفاع بیان کرد: مردم در دو قالب سربازی و بسیج پشت سر نیروهای مسلح حضور دارند. لذا بدنه عظیم نیروهای مسلح ما پشتوانه مردمی دارد.
 
وی عنوان کرد: ما در سربازی مسئولیت پذیری، مدارا و ایثار را یاد می‌گیریم و بر اعتماد به نفس و شجاعتمان افزوده می‌شود.

امیر حاتمی با بیان اینکه دشمن بر نقاط ضعف ما تمرکز دارد و راه مقابله این است که نقاط ضعف را کم کنیم، افزود: الحمدلله در راس این نظام یک سکاندار هوشمند و رهبری فرزانه داریم که نقاط ضعف را به سرعت احصا کرده و گوشزد می‌کند، که باید قدر این نعمت ارزشمند را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ضعف ما را در قدرت دفاعی دیده بود و به همین خاطر به ما حمله کرد، گفت: امروز جوانان ما کاری کردند که توان و صنعت دفاعی به نقطه قوت‌مان تبدیل شود و قطعا جوانان ما این کار را در دیگر حوزه‌ها هم انجام خواهند داد.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه دشمن به دلیل وجود آمادگی‌های دفاعی جرات نگاه خصمانه به ایران اسلامی را ندارد، افزود: ما مطمئنیم به زودی با کمک جوانان با بصیرت و با درایت، نقطه ضعف‌ها در حوزه‌ اقتصادی به نقاط قوت تبدیل می‌شوند.

در انتهای این مراسم از سربازان نمونه و همچنین 9 فرمانده نمونه و یک خانواده شهید تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار