رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

۸۵ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه به زودی منتشر می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش بودجه عمرانی ۹۶ در کمیسیون تلفیق گفت: ۸۵ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه طی روزهای آینده منتشر می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ - 21February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور گفت: ۸۵ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه ظرف روزهای آینده منتشر خواهد شد، چراکه تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام از سیاست‌های دولت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بیش از ۲ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد، افزود: برخی محاسبات نشان می دهد برای تکمیل این طرحها به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است؛ بر این اساس منابع عمرانی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده بود که این رقم در کمیسیون تلفیق بودجه به ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تحقق این منابع به سختی انجام می شود و دولت به طور معمول نمی تواند تخصیص منابع را به طور کامل انجام دهد؛ این در حالی است که دولت امسال تاکنون ۴۲۰ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه و اوراق مشارکت برای تامین مالی بودجه تخصیص یافته است که البته بخشی از این اوراق هنوز از سوی خزانه منتشر نشده است.

نوبخت گفت: اسناد خزانه منتشره در واقع یک چک قابل نقد برای پیمانکاران است که با بازه زمانی یکساله منتشر می شود؛ در این میان قرار است ۲ هزار و ۵۲۹ طرح عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی نیز واگذار شود که این اقدام از دیگر راهکارهای قانونی موجود برای تعیین تکلیف این طرح ها است.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها