رئیس مجلس سوریه:

توجه ایران به موضوع فلسطین منجر به جلب توجه جامعه جهانی شده است

«هدیه عباس» درباره برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بیان داشت: توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به موضوع فلسطین منجر به جلب توجه جامعه جهانی به این موضوع شده است.
کد خبر: ۲۲۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ - 21February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علی اکبر ولایتی» رئییس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلت نظام، و «هدیه عباس» رئیس مجلس سوریه عصر امروز (سوم اسفند‌ماه) در مرکز تحقیقات استراتژیک باهم دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار علی اکبر ولایتی ضمن عرض خوش‌آمد گویی به هیات سوری اظهار داشت: دیدار ما و شما در ایران دیدار میزبان و میهمان نیست. ایران کشور دوست سوریه است و حضور شما در ایران به مانند این می‌ماند که در کشور خودتان هستید.

در ادامه این دیدار هدیه عباس با تشکر و قدردانی از برادران ایرانی خود و اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار داشت: سخنرانی مقام معظم رهبری بسیار مهم و دستور کاری برای آینده فلسطین است.

رئیس مجلس سوریه ادامه داد: من مایلم تا در این دیدار از حمایت‌های ایران از ملت و دولت قانونی سوریه تشکر کنم و از شما (ولایتی) تقاضا دارم تا پیام سلام و تشکر ما را به رهبر فرزانه ایران برسانید.

وی با اشاره به حمایت‌های ایران در جهت مبارزه با تروریست گفت: هم زمان با سفر ما به تهران دستاوردهای نظامی و سیاسی مهمی در سوریه به دست آمده که تمام آنها به خاطر حمایت و همکاری ایران و محور مقاومت با دولت سوری است که امروزه این دستاوردها در خدمت ملت سوریه قرار گرفته است.

هدیه عباس درباره برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بیان داشت: توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به موضوع فلسطین منجر به جلب توجه جامعه جهانی به این موضوع شده است.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به اینکه شرایط کنونی سوریه با 6 سال گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است اذعان داشت: وضعیت امروز سوریه در عرصه‌های سیاسی و عملیاتی رو به بهبودی نهاده که این در پرتو همکاری‌های مشترک و پایمردی جریان مقاومت و دوستان ما است و امروز مرحله جدیدی در مبارزه علیه جریان تکفیری به وجود آمده است.

وی افزود: در حال حاضر مناطق زیادی از کشور سوریه آزاد شده که این اقدام مهم باعث بر داشتن گامی بلند در جهت مصالحه بر روی مناطق مختلف است.

هدیه عباس با تاکید بر این موضوع که دولت سوریه هنوز نسبت به ترکیه به دلیل حمایت از تروریسم اطمینان ندارد، بیان داشت: مشارکت ما در کنفرانس آستانه با حضور و نقش مهم ایران و روسیه و همچنین حضور طرف‌های مخالف باعث گشایشی در روند مذاکرات سوری شده است.
 
رئیس مجلس سوریه ادامه داد: اگر حمایت ایران، روسیه، حزب‌الله و محور مقاومت از ملت سوریه نبود پیروزی‌های امروزه به دست نمی آمد  و بهبود شرایطی هم وجود نداشت.

هدیه عباس در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: در حال حاضر چالش پیش‌روی ملت سوریه بحث‌های اقتصادی است که امید داریم هرچه زودتر به همت ملت سوریه و کشورهای هم پیمانمانش این مشکل نیز حل خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار