عادل الجبیر در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی:

برای ما مهم کارهای ایران است نه حرف‌هایش!‌

وزیر خارجه عربستان با متهم کردن ایران به مداخله در امور کشورهای همسایه مدعی شد نزدیکی با تهران به خود ایرانی‌ها بستگی دارد.
کد خبر: ۲۲۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ - 21February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان سعودی، در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد امیدوار است مقامات ایران سیاست‌های خصمانه خود را علیه کشورهای منطقه تغییر دهند.

وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی "زوددویچه تسایتونگ" با متهم کردن ایران به مداخله در امور کشورهای همسایه مدعی شد: "نزدیکی با تهران به خود ایرانی ها بستگی دارد." وی در ادامه اظهارات وقیحانه خود مدعی شد تغییر سیاست های خصمانه از سوی ایران به عنوان پیش شرطی برای گشودن هرگونه صفحه روابط جدید است.

عادل الجبیر ادعا کرد: "نزدیکی واقعی مشروط به این است که ایران سیاست های خود را در منطقه تغییر دهد و تنها به تغییر لحن خود اکتفا نکند و این مسأله ای است که تا امروز آن را از ایرانی ها مشاهده نکردیم."

وی از آمادگی کشورش برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه برای از بین بردن گروه تروریستی داعش با همکاری با آمریکا خبر داد.

وزیر خارجه عربستان گفت: عربستان و کشورهای دیگر حاشیه خلیج (فارس) آمادگی خود را برای همراهی نیروهای ویژه‌شان با آمریکا اعلام کرده اند. برخی از کشورهای ائتلاف ضد تروریسم و افراط گرایی نیز آماده اعزام نیرو هستند.

وی همچنین گفت کشورش آماده است با دولت آمریکا در خصوص طرحی که قرار است در خصوص مبارزه با داعش از سوی واشنگتن به اجرا درآید، همکاری کند.

الجبیر همچنین با بیان اینکه انتظار دارد این طرح بزودی اجرا شود، مدعی شد: ایده اصلی این است که این مناطق از دست داعش آزاد شوند؛ اما باید تضمین شود که این مناطق به دست حزب الله، ایران و یا سوریه نمی افتد.

شایان ذکر است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور دستور داده ظرف 30 روز، طرحی جدید برای مبارزه با داعش آماده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها