سردار رادان تاکید کرد؛

لزوم ایجاد امنیت سالم در چارچوب تمدن نوین اسلامی توسط ناجای آینده

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: در ناجای آینده باید بتوانیم امنیت سالم در چارچوب تمدن نوین اسلامی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۲۲۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ - 22February 2017
لزوم ایجاد امنیت سالم در چارچوب تمدن نوین اسلامی توسط ناجای آیندهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «احمدرضا رادان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی در اولین همایش ملی «معماری آینده ناجا» که با حضور جمعی از کارکنان نیروی انتظامی در دانشگاه علوم انتظامی امین در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از 5 موردی که در نیروی انتظامی در نظر گرفته شده بحث معماری ناجای آینده در چارچوب مکتب اسلام و شناخت فضا و محیط پیرامونی است تا با تاسی از این مکتب بتوانیم در آینده امنیت سالم را در چارچوب تمدن نوین اسلامی ایجاد کنیم.

وی افزود: همچنین ناجای آینده باید در چارچوب مکتب اسلام، اندیشه‌های امنیتی بومی را نیز لحاظ کند و از این حیث الگویی بومی ارائه دهد.لازم به ذکر است، از یازده برنامه که در اساسنامه گنجاندیم یک مورد آن بحث معماری آینده ناجا است که مورد توافق ستادکل نیروهای مسلح هم قرار گرفت.
 
سردار رادان عنوان کرد: در یک بررسی که در رابطه با معماری ناجای آینده از تحقیقات و کارهای ارائه شده داشتیم، با کثرت تعاریف مواجه شدیم که این کار را برای ما سخت می‌کرد و بحث کاملا تخصصی بود و در نهایت تعریف جامعی که ما از معماری آینده‌ی ناجا دست یافتیم این بود که بایستی، توصیف، تصویر و ترسیم وضعیت موجود در آینده مطلوب ممکن باشد یعنی قابلیت اجرایی داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: در معماری ناجای آینده مامور معذور و مامور مسئول، جایگاهی ندارند بلکه مجاهد مسئول می‌تواند نقش آفرین باشد. تلاش ما بر این است که به توسعه مفاهیم بپردازیم.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار