همزمان با ایام سوگواری شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) صورت می‌گیرد؛

آغاز کتابت «خطبه فدکیه» با هنرنمایی 50 بانوی خوشنویس تهرانی

کار کتابت «خطبه فدکیه» با هنرنمایی 50 بانوی خوشنویس فوق ممتاز شهر تهران در فرهنگسرای مهر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ - 22February 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سمیه مظفری» رییس روابط عمومی فرهنگسرای مهر در خصوص کتابت خطبه فدکیه اظهار داشت: فرهنگسرای مهر با هدف گرامی داشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تاکید بر سخنان حضرت فاطمه (س) در باب خطبه فدکیه خطاب به غاصبان خلافت و انتقال پیام در قالب هنر و به زبان خوشنویسی، ویژه برنامه «کتابت خطبه فدکیه» را برگزار می کند.

مظفری افزود: این برنامه نهم اسفندماه 1395 ساعت 16 و با حضور بیش از 50 نفر از بانوان فوق ممتاز خوشنویس شهر تهران که از مدرسان این رشته هنری نیز می باشند، برگزار شده و خطبه فدکیه با خط نستعلیق نگاشته خواهد شد. لازم به توضیح است متن کتابت، به صورت ترجمه فارسی بوده و در پایان قرار است محصول فرهنگی از این کتابت به مرحله تولید و چاپ برسد.

علاقه مندان برای شرکت در برنامه می توانند به نشانی میدان بهمن، خیابان شهید تندگویان، خیابان شعید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت مراجعه فرمایند.

در بخشی از خطبه فدکیه آمده است:

«آگاه باشيد آنچه را گفتم با آگاهی نسبت به شما است كه شما انگيزه ياری نداريد و نيرنگ و فريب، دلهايتان را فرا گرفته است؛ وليكن اين سخنان خروشی بود كه از جان برآمد و آهی بود كه از خشم برخاست، كاسه صبر لبريز، و عقده‏ های سينه باز و حجت بر شما تمام شد. پس اين شما و اين شتر خلافت  !لجامش را محكم بگيريد و بتازيد. اما بدانيد پشتش زخمی و پايش لنگ و عار و ننگش هميشگی است. نشان خشم الهی بر آن خورده و عيبش ابدی است.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار