انفجار در عراق ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

با وقوع انفجارهایی در سه شهر شیعه نشین در جنوب عراق حداقل 10 تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳ - 21August 2013

انفجار در عراق ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که در روزهای اخیر اخباری در رابطه با برنامه های دولت عراق برای مبارزه جدی با گروه های تروریستی منتشر شده است، انفجارها در این کشور ادامه دارد و با وقوع سه انفجار جداگانه در مناطق جنوبی این کشور ده ها تن از شهروندان عراقی کشته و یا زخمی شدند.

در این رابطه "الجزیره" گزارش داد: با وقوع انفجارهای متعددی در شهر "ناصریه" و دو شهر دیگر در جنوب بغداد، 10 شهروند عراقی جان خود را از دست دادند و بیش از 80 فرد دیگر نیز زخمی شده اند.

گفتنی است در شرایطی مقامات پزشکی و امنیتی عراق تلفات این انفجارها را تایید کردند که نکاتی نیز در مورد استراتژی جدید دولت نوری المالکی برای مبارزه با انفجارهای تروریستی در این کشور اعلام نموده اند. در این رابطه شایان ذکر است طی روزهای گذشته مقامات دولتی عراق از تصمیم دولت این کشور برای مبارزه جدی و گسترده با عملیات های تروریستی در این کشور خبر داده اند که مورد استقبال بیشتر گروه های داخلی نیز قرار گرفت.

همچنین باید خاطر نشان کرد تصمیم اخیر دولت عراق برای مبارزه با گروه های تروریستی متعاقب افزایش بی سابقه خشونت ها و انفجارهای تروریستی در عراق اتخاذ شده است به گونه ای که این انفجارها با تلفات گسترده ای در ماه های اخیر همراه بوده و نارضایتی هایی نیز در عراق ایجاد کرده است.

طبق آمار منتشر شده حدود سه هزار تن از مردم عراق بر اثر خشونت های این کشور در شش ماه گذشته جان خود را از دست داده اند.

نظر شما
پربیننده ها