پرواز در اولین اعزام

روح پاک «محمد صالح ک زارع» در اولین اعزام و اولین حضورش در جبهه های حق علیه باطل، قفس تن را تاب نیاورد و به دیدار معشوقش شتافت.
کد خبر: ۲۲۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ - 23February 2017

 به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، شهید «محمد صالح تک زارع» در سال 1341 در روستای قارپوز آباد در یک خانواده متوسط چشم به جهان گشود و در سن 7 سالگی وارد مدرسه شد. پس از اتمام دوره ابتدایی به علت نبودن مدرسه راهنمایی ترک تحصیل کرد و پس از آن در زندگی کمک حال پدر در کار کشاورزی شد.

با فرارسیدن دوره مقدس سربازی 2 سال به خدمت سربازی مشغول شد. بعد از اتمام دوره سربازی در همان روستا به کشاورزی و مغازه داری اشتغال داشت.

پرواز در اولین اعزام

در سن 23 سالگی ازدواج کرد. اما با این که فقط 3 ماه از عروسی اش گذشته بود، به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفت و عازم جبهه های حق علیه باطل شد.

پرواز در اولین اعزام

 

«محمد صالح تک زارع» در عملیات غرور آفرین والفجر 8 حضور یافت که با رشادت رزمندگان منجر به آزاد سازی فاو گردید. روح پاک محمد صالح در همین اولین اعزام و اولین حضورش در جبهه های حق علیه باطل، قفس تن را تاب نیاورد و به دیدار معشوقش شتافت.

از خصوصیات برجسته شهید «محمد صالح تک زارع» مداومت به قرائت قرآن، شجاعت، خوش خلقی و خوش رفتاری با خانواده و همسایگان بوده است، به طوری که به خوش اخلاقی شهره گردیده بود.

پرواز در اولین اعزام

شهید «محمد صالح تک زارع» هنگام اعزام به جبهه، در دفترچه خاطراتش نوشته است:

شمشیر عشق بر سر سنگ مزار ماست

ما عاشقیم حسین

کشته شدن در راه معشوق افتخار ماست

* نام شهید: محمد صالح تک زارع/* نام پدر: احمد علی/* تاریخ تولد: 7 مهر 1341 /* وضعیت تأ هل :متاهل/* شغل شهید: آزاد/ * محل کار: قارپوز آباد/ * تاریخ شهادت : 4 اسفند 64/* نام عملیات: والفجر 8 /* نحوه شهادت: اصابت ترکش/* محل شهادت: فاو /* نشانی مزار: روستای قارپوزآباد/ * تاریخ آخرین اعزام : 27 بهمن 64 /* ارگان اعزام کننده: سپاه /* دفعات اعزام : 1 مرتبه  

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها