سردار غیب پرور در همایش جامعه بسیج عشایری:

«عشایر» عامل وحدت و انسجام ملی در کشور هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عشایر به مانند نخ یک تسبیح عامل انسجام و وحدت ملی هستند و باید قدردان این نعمت باشیم.
کد خبر: ۲۲۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ - 22February 2017
«عشایر» عامل وحدت و انسجام ملی در کشور هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش جامعه بسیج عشایری که صبح امروز در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در رابطه با عشایر و نقش موثر آنان در انقلاب اسلامی، سخنانی بیان فرموده‌اند.
 
وی افزود: خدمات عشایر از قرن‌ها پیش در این سرزمین مشهود است. عشایر در دوران صفویه و افشاریه در حفظ حکومت مرکزی ایران در مقابله با تهاجم دشمنان خارجی نقش موثری داشتند و در هر مقطع از زمان که تمامیت کشورمان مورد طمع واقع شده است، عشایر با غیرت از دین و مملکت‌شان دفاع کرده‌اند.
 
سردار غیب پرور تصریح کرد: عشایر، انقلاب اسلامی را به خوبی درک کردند و حتی می‌توان گفت این بزرگمردان پیش از انقلاب، انقلاب، امام و پیام‌های امام خمینی(ره) را درک کردند. هر جایی که رژیم شاهنشاهی خطری را برای مردم به وجود می‌آورد، عشایر وارد میدان می‌شدند و به دفاع از مردم می‌پرداختند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس عشایر دین خود را به اسلام ادا کردند. این ادعا نیست بلکه یک سند پر امضایی‌ست که در اختیار ما قرار دارد. تقدیم 10 هزار شهید از جامعه عشایر به اسلام نشانه‌های این سند هستند. عشایر در سخت‌ترین شرایط دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند.
 
وی بیان داشت: در آن دوران، در یک دبیرستان عشایری 97 دانش آموز شهید شدند که این موضوع در دنیا بی نظیر است. هیچ قشری از یک مرکز به این کوچکی 97 شهید در دفاع مقدس تقدیم نکرده است.
 
سردار غیب پرور در ادامه با بیان اینکه عشایر در حدود 60 درصد از وسعت کشور تردد دارند، خاطرنشان کرد: عشایر در کشور عامل واگرایی نیستند، بلکه به مانند نخ یک تسبیح عامل انسجام و وحدت ملی هستند. لذا عشایر نعمت بزرگی برای این کشور است و مسئولین باید قدر این نعمت را بدانند. در بسیاری از کشورها، تنوع اقوام خطر است اما در کشور ما این طور نیست.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج تصریح کرد: عشایر برخی مشکلات دارند که من در همین جلسه به سردار پاشا محمدی ماموریت می‌دهم که طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی مشکلات این عزیزان بررسی شود.
 
وی با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی در جامعه عشایری گفت: در بین عشایر جوانان نخبه بسیاری هستند و ما این آمادگی را داریم که چندین دبیرستان برای عشایر بسازیم.
 
سردار غیب پرور افزود: 2 هزار مسجد در مناطق عشایرنشین وجود دارد که هیچ کدام از این مساجد نباید بدون امام جماعت باشد. این مساجد باید نقش آفرین باشند و در این مساجد گروه‌های علمی، امدادی و... باید شکل بگیرد و به عبارت دیگر مسجد باید پناهگاه مردم باشد.
 
وی بیان کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز بخش مهمی از تولیدات دامی، لبنی و زراعی کشور توسط عشایر انجام می‌شود که باید کمیته‌ای بین بسیج عشایر و بسیج سازندگی تشکیل شود تا بخشی از اعتبارات خود را به تولیدات عشایر اختصاص دهند که مطمئنم به نتیجه خوبی ختم خواهد شد و بخش‌های از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: در انتخابات آینده ان چیزی که مهم است، حضور قاطع مردم در جریان انتخابات است. حضور حداکثری بسیار مهم است و پررنگی و رونق انتخابات خاری در چشم دشمنان خواهد بود. دشمنان می‌خواهند ما نباشیم ولی ما زیر بیرق اسلام خواهیم بود و به فضل خداوند پیروز خواهیم شد.
 
سردار غیب پرور گفت: همه گروه‌ها با هر نگاه سیاسی، نژادها و اقوام، نخستین دغدغه‌شان باید انسجام در مقابل دشمن برای تقویت انقلاب اسلامی باشد. بنده از شما جامعه عشایری می‌خواهم که همچون گذشته که بیشترین درصد حضور را داشته‌اید در انتخابات سال 96 پررونق شرکت کنید. دشمنان به دنبال این است که انتخاباتی سرد و کم رونق برگزار شود و به فضل خداوند انتخابات آتی با شکوه و در کمال آرامش برگزار خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: نسبت به مسائل انقلاب اسلامی باید بصیرت داشته باشیم. بصیرت نیز با شناخت به وجود خواهد آمد، پس باید خودمان، دشمنان و مسائل جامعه را به خوبی بشناسیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: امروز دشمن در حال تلاش برای مقابله با انقلاب اسلامی است و در این راستا گروه‌های تکفیری را شکل داده است. آنان به دنبال این هستند که اسلام را دینی خشن، زشت، اهل سر بریدن و بی حیایی تبلیغ کنند. آمریکا از دشمنی دست بر نخواهد داشت و باید در میدان ایستاد و با بصیرت عمل کرد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار