هشتمین محفل شعر فجر به «دفاع مقدس» رسید/ «شاعران فجر» به مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌روند

جمعی از شاعران حاضر در یازدهمین جشنواره شعر فجر، برای شرکت در هشتمین محفل شعرخوانی این جشنواره عازم خوزستان می‌شوند تا با موضوع دفاع مقدس به شعرخوانی بپردازند.
کد خبر: ۲۲۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ - 22February 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، پس از برگزاری هفت محفل شعر خوانی در شهرهای کاشان، کرج، تهران، مشهد، ری و جزیره هرمز، هشتمین محفل یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به یاد شاعر بلندآوازه خوزستان، زنده‌یاد محمود صفارزاده و شهدای هشت سال دفاع مقدس در شوش دانیال برپا می‌شود.

جواد محقق، حمیدرضا شکارسری، جلیل صفربیگی، عبدالرحیم سعیدی‌راد، ارمغان بهداروند و علیرضا لبش در سفر به خوزستان و شهر شوش دانیال میهمان شاعرانی چون قاسم آهنین‌جان، بهمن ساکی، علیرضا شکرریز، داوودرضا کاظمی، هوشنگ دیناروند، مرتضی حیدری آل‌کثیر، فردین کوراوند و جمع دیگری از شعرای خوزستان خواهند بود.

محفل دفاع مقدس از سلسله محافل شعر فجر، فردا پنجشنبه برگزار می‌شود و علاوه بر شعرخوانی شاعران، جواد محقق، معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و محمد جورمند، شاعر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آن سخن خواهند گفت.

یکی دیگر از برنامه‌های این محفل، تجلیل از خانواده زنده‌یاد استاد محمود صفارزاده، شاعر خوش‌قریحه و شیرین‌سخن شهرستان شوش است که 21 آذرماه امسال درگذشت.

شاعران حاضر در این محفل، علاوه بر شعرخوانی در هشتمین محفل جشنواره شعر فجر، از سد کرخه و منطقه عملیاتی فتح‌المبین نیز دیدن می‌کنند.

محفل دفاع مقدس جشنواره شعر فجر، فردا پنجشنبه 5 اسفند از ساعت 15 در تالار نیایش شوش واقع در بلوار مدرس این شهر برگزار می‌شود.

مراسم پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، 18 اسفند در مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 برگزار می‌شود و طی آن، برگزیدگان کتاب‌های شعر منتشر شده در سال 1394 در سه حوزه شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر معرفی می‌شوند. همچنین در بخش ویژه افغانستان، بهترین کتاب‌های شعر منتشر شده طی 10 سال گذشته این کشور در آیین اختتامیه جشنواره شعر فجر معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار