سردار سلیمانی به دفاع پرس خبر داد؛

بهره‌برداری از فاز اول یادمان ‌«بیت‌المقدس» تا پایان اسفندماه

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: فاز اول یادمان «بیت‌المقدس» با امکان حضور زائران و روایتگری برای آنان تا پایان اسفندماه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ - 22February 2017
بهره برداری از فاز اول یادمان بیت المقدس تا پایان اسفندماه

سردار «یعقوب سلیمانی» دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس به طراحی و آماده سازی فاز اول یادمان «بیت المقدس» برای حضور زائران راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: از آن جا که عملیات بیت المقدس از دب حردان در نزدیکی شهر اهواز آغاز شد، لزوم وجود محلی برای روایتگری حماسه و ایثارگری رزمندگان دیده می شد. پیش از طراحی یادمان بیت المقدس زائران با حضور در خرمشهر و شلمچه از روایتگری در خصوص این عملیات بهره مند می شدند.

وی فزود: با سیاستگذاری مجموعه، تاسیس یادمان بیت المقدس در نزدیکی دب حردان، محلی که عراقی ها نا نزدیکی آن پیشروی کرده بودند و نیز محل آغاز عملیات بیت المقدس به تصویب رسید. فاز اول این یادمان در اسفندماه راه اندازی می شود و زائران با حضور در این محل که در جوار اردوگاه شهید حبیب اللهی است از روایتگری راویان بهره مند می شوند.

سردار سلیمانی با اشاره به افزایش هر ساله کمی و کیفی زائران در راهیان نور گفت: استقبال اقشار مختلف مردم از حوزویان، دانشجویان، دانش آموزان، جامعه علمی و پزشکی هر سال نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

پیش بینی افزایش 15 درصدی زائران خارجی در راهیان نور سال 96

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از پیش بینی افزایش 15 درصدی زائران خارجی راهیان نور امسال خبر داد و افزود: امسال نیز همچون سال گذشته بسترهای لازم برای حضور زائران خارجی از کشورهای مختلف و نیز زائران خارجی مقیم ایران فراهم آمده است.

وی تقویت موسسات مردم نهاد را از برنامه های کمیته تخصصی اعزام کاروان های راهیان نور دانست و گفت: اگر ظرفیت موجود در دستگاه ها و موسساتی که در زمینه اعزام کاروان ها و اسکان نقش دارند، تقویت شود، می تواند تاثیر خوبی در کمیت و کیفیت سفرهای راهیان نور بگذارد.

سردار سلیمانی با اشاره به اقدامات در حال اجرا به منظور بالابردن کیفیت محتوایی سفرهای راهیان نور بیان داشت: سه کار برجسته در این زمینه انجام شده است، اول برگزاری دوره های آموزشی راویان و استاد راویان در دانشگاه امام حسین(ع) است، دوم برپایی و اجرای نمایش های رزمی فرهنگی در مناطق عملیاتی متناسب با مخاطبان و سوم نوآوری در فضاسازی یادمان ها و توجیه مبلغین است که با توجه به مسائل روز و متناسب با جامعه هدف صحبت کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار