بازیان:

زنان سرپرست خانوار در اولویت دریافت مسکن مددجویی هستند

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: زنان سرپرست خانوار در اولویت دریافت مسکن مددجویی هستند.
کد خبر: ۲۲۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ - 22February 2017
زنان سرپرست خانوار در اولویت دریافت مسکن مددجویی هستند/ تحویل ۱۶ هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «ابراهیم بازیان» مشاور رئیس و مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در مراسم افتتاح 16 هزار واحد مسکونی در استان کرمان گفت: امسال چهار هزار میلیارد ریال  اعتبار برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد در کشور اختصاص یافته است که با هزینه کرد این میزان اعتبار 16 هزار واحد روستایی و شهری به آنان واگذار می شود؛ با واگذاری مسکن به خانواده های نیازمند، امید و فضای جدیدی در این خانواده‌ها شکل گرفته است؛ مسکن، موجب توانمندسازی مددجو می‌شود و اساس کار کمیته امداد نیز بر مبنای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش است؛ تامین مسکن علاوه بر توانمندسازی اقتصادی مددجو باعث توانمندی فرهنگی و اجتماعی وی نیز خواهد شد.
 
مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد تاکید کرد: استان کرمان می‌تواند استانی پیشرو در تحقق انجمن خیران مسکن ساز کمیته امداد باشد؛ زیرا خیران زیادی در این استان حضور دارند که با جلب همکاری آنها می توان اقداماتی را برای  تامین مسکن نیازمندان  انجام داد.
 
 بازیان به بهسازی و نوسازی مسکن مددجویان اشاره و خاطرنشان کرد: امسال 25 هزار واحد مسکن مددجویان بهسازی و نوسازی شده است؛ 350 هزار مسکن مددجویی نیز در کشور وجود دارد که مناسب زندگی نیست و در برنامه پنج ساله پیش رو برای بهسازی این واحدها نیز اقدام خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار دراولویت دریافت مسکن مددجویی هستند، تصریح کرد: کمیته امداد مصمم است در قالب برنامه پنج ساله 150 هزار خانوار فاقد مسکن تحت حمایت را خانه دار کند که از این تعداد دو سوم در حوزه شهری و یک سوم نیز در حوزه روستایی هستند.
 
بازیان با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه بهسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویی در سال های گذشته عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: امیدواریم در سال جاری نیز در این حوزه شاهد اقدامات مثبتی در استان باشیم.
 
وی بر جلب همکاری خیران، مسئولان و سازمان های خدمات رسان برای تامین مسکن مددجویان تاکید کرد و افزود: بر اساس این تعاملات هزینه تمام شده مسکن مددجویی کاهش می‌یابد؛امیدواریم با گسترش ارتباطات با خیران زمینه بهتری برای تامین مسکن مددجویان در استان فراهم شود.
 
بازیان در ادامه این سفر در بازدید از منازل مددجویان سیل زده استان گفت: تلاش کمیته امداد تامین سرپناه برای مددجویان است، به همین جهت تلاش می‌کنیم در اسرع وقت با برآورد خسارت نسبت به آنچه که وظیفه و ماموریت داریم با همکاری مسئولان محلی در جهت رفع مشکلات مسکن مددجویان آسیب دیده اقدام کنیم.  
 
شایسته ذکر است؛ در سفر مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد به استان کرمان 16 واحد مسکن مددجویی با هزینه ای بیش از 560 میلیون تومان در شهرستان ماهان که زمین آن توسط خیران مسکن ساز در قالب طرح مسکن مهر تامین شده بود افتتاح و به مددجویان این شهر تحویل داده شد.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار