آیت‌الله آملی‌لاریجانی در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین:

فلسطین مساله همه ملت‌های مسلمان است/ پشت پرده نزاع‌های منطقه تقابل با اسلام است

رئیس قوه قضائیه گفت: کمک‌های غرب و آمریکا به اسرائیل نشان می‌دهد در پس پرده این نزاع در فلسطین، تقابل با خود اسلام مطرح است.
کد خبر: ۲۲۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ - 22February 2017

فلسطین مساله همه ملت‌های مسلمان است/ پشت پرده نزاع‌های منطقه تقابل با اسلام استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح امروز در نشست مجمع عمومی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، ضمن قدردانی از مدعوین و مجلس شورای اسلامی برای برگزاری این همایش اظهار داشت: مسئله فلسطین، مسئله یک سرزمین محدود در مرزهای جغرافی خاص نیست، بلکه مسئله جهان اسلام است؛ امروز مسئله سرزمین فلسطین محکی برای ارزیابی ادعاهای حقوق بشری جهان غرب و صدق و عدم صدق گفتار آن‌ها است.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین از دو منظر قابل ملاحظه است؛ در بحث فلسطین با مسئله‌ای در سطح ظاهر و مسئله‌ای در سطح باطن مواجه هستیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بعد ظاهری این موضوع گفت: در ظاهر مسئله، فلسطین یک جریان تاریخی است که در نقطه‌ای از تاریخ شروع شده، افرادی این سرزمین را غصب کردند و در طول این مدت نیز جنایات زیادی را علیه این ملت مرتکب شدند. علی‌القاعده با همسایگانشان نیز تماس‌هایی داشتند.

آیت الله آملی لاریجانی تقابل ایدئولوژی‌ها را بعد باطنی مسئله فلسطین برشمرد و تصریح کرد: در مسئله فلسطین تقابل دو ایدئولوژی وجود دارد که در آن اسلام و ایمان اسلامی و توحیدی در مقابل یک نوع نگاه رژیم صهیونیستی مبتنی بر یک ایدئولوژی خاص قرار گرفته است که در آن پشتیبانی لیبرال دموکراسی غربی برای ابزار ساختن صهیونیست به منظور پیشرفت در منطقه، مشاهده می‌شود.

وی افزود: در اینجا دیگر سخن از یک مرز نیست و شواهد و قرائن زیادی تایید می‌کند که مسئله فلسطین را عمیق تر است و باید در همین تقابل ایدئولوژیک ملاحظه کنیم.

رئیس قوه قضائیه همچنین گفت: یکی از واضح ترین شواهد این است که در هیچ کجای دنیا بخصوص در جهان غرب و آمریکا برای دفاع از یک سرزمین و جمع محدودی از افراد، این مقدار هزینه نمی کنند. لذا با توجه به حمایت های مالی، نظامی، سیاسی و رسانه‌ای غرب از رژیم صهیونیستی مشخص است که این مقدار حمایت‌ کاشف امر بسیار مهمتر از اشغال یک سرزمین کوچک است و یک تقابل ایدئولوژیک را نشان میدهد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه این تقابل در واقع تقابل ایدئولوژی ایمان توحیدی و لیبرال دموکراسی است، گفت: برخی از نظریه پردازان دنیای غرب و خصوصا سنت لیبرال دموکراسی مثل فوکویاما، بعد از فروپاشی شوروی ادعا کرده بود که جهان در پایان تاریخ خودش سیطره لیبرال دموکراسی را همه جا خواهد دید.

وی ادامه داد: از آنجا که آنها جنبش اسلامی و اجتماع مسلمانان بر عقیده توحید و نظام اسلامی و نحوه و سبک زندگی اسلامی را مغایر با ایدئولوژی لیبرال دموکراسی می‌دیدند لذا از این تقابل به هراس افتاده بودند و می‌بینیم که مسئله دفاع از رژیم صهیونیستی را با تمام توان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها