رئیس پارلمان عراق:

عراق از خاستگاه برحق ملت فلسطین حمایت می‌کند/ تشکیل دولت صهیونیستی تهدیدی برای منطقه و جهان است

رئیس پارلمان عراق با بیان اینکه عراق از خاستگاه برحق ملت فلسطین حمایت می‌کند، گفت: تشکیل دولت صهیونیستی تهدیدی برای منطقه و جهان است.
کد خبر: ۲۲۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ - 22February 2017
عراق از خاستگاه برحق ملت فلسطین حمایت می‌کند/ تشکیل دولت صهیونیستی تهدیدی برای منطقه و جهان استبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که با حضور شخصیت‌های داخلی و جهانی در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار داشت: ما در این کنفرانس گردهم آمدیم تا اعلام کنیم که فلسطین فقط متعلق به مسلمانان نیست؛ بلکه مسئله فلسطین یک موضوع تاریخی و وجودی است.
 
وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در سرزمین ما رخنه پیدا کرده است، سرزمینی که انبیا را در خود جای داده است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند این سرزمین را یهودی‌سازی کند و کشوری تحت عنوان اسرائیل تشکیل دهد.
 
الجبوری با بیان اینکه تشکیل کشوری تحت عنوان اسرائیل حال و آینده را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: عراق در گذشته و حال در کنار ملت فلسطین قرار داشته و قرار خواهد گرفت و از خاستگاه بر حق ملت فلسطین دفاع می‌کند. یکی از سیاست‌های اصولی عراق این است که رژیم صهیونیستی باید به قطعنامه‌های بین المللی پایبند باشد. آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خود برگردند.
 
وی گفت: ما علیه رژیم صهیونیستی در حال مبارزه هستیم و توانستیم علیه همه گروه‌های باطل رویکرد مبارزه‌ای تشکیل دهیم.
 
رئیس پارلمان عراق از کشورهای مسلمان خواست تا در اقدامات خود منطقی باشند و از فلسطین حمایت و آن را در بازارهای سیاسی رها نکنند.
 
الجبوری تاکید کرد: اگر ملت فلسطین به دنبال راه حل هستند ما باید از آنها حمایت کنیم تا به تشکیل کشوری با مرزهای ۱۹۶۸ و ۱۹۶۷ دست پیدا کنند. باید برنامه کاری در سطح عربی و منطقه‌ای مطرح کنیم و به راه حل مورد نظر دست پیدا کنیم.
 
وی بیان داشت: ما خواهان این هستیم که قدس پایتخت کشور فلسطین باشد و همه آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خود بازگردند و شهرک سازی صهیونیست‌ها پایان یابد.
 
الجبوری خاطرنشان کرد: ما باید از همه ابزارهای سیاسی، اقتصادی و... استفاده کنیم و از طرف‌های مختلف جانبداری نکنیم و نباید به قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص شهرک سازی بسنده نکنیم؛ چرا که تجربه ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی به این قطعنامه پایبند نخواهد ماند ما باید فراتر از سازمان ملل و شورای امنیت تلاش کنیم.
 
وی در بخشی از سخنان خود خواستار تاسیس صندوق اسلامی برای حمایت ملت فلسطین شد و افزود: همه کشورهای اسلامی باید در این صندوق مشارکت کنند تا ملت فلسطین را در مقابل توسعه طلبی‌های رژیم صهیونیستی حمایت کنند.
 
الجبوری در پایان با تشکر از جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین موفقیت آمیز برگزار شود و نتایج خوبی داشته باشد.
 
** خالد البطش: با صدای بلند از سلاح مقاومت حمایت می‌کنیم 
 
در ادامه نشست «خالد البطش» نماینده جنبش جهاد اسلامی نیز با بیان اینکه پیام شهدا همواره مبنی بر این است که ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد، گفت: ما در غزه شاهد محاصره، افزایش بیکاری، قطع برق، آلودگی آب و خانه‌های ویرانه هستیم، این در حالی است که رژیم صهیونیستی به جنایت‌های روزمره خود ادامه می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: با وجود جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی در غزه، ساکنان آن به دنبال شکست محاصره هستند. ما با صدای بلند از سلاح مقاومت حمایت خواهیم کرد، این سلاح فقط سینه دشمن را نشانه خواهد رفت؛ سلاحی که شهیدان فتحی شقاقی، عمار، شیخ یاسین و...‌ برافراشته‌اند.
 
البطش در ادامه افزود: ما به دنبال راه حل دیگری به جز مقاومت نیستیم و به این گزینه پایبند خواهیم ماند.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه مسئله فلسطین با تهدید زیادی مواجه است، تصریح کرد: مقاومت و وحدت فلسطین را هدف قرار داده‌اند از شما حاضران در این کنفرانس در خواست می‌کنیم که در خصوص مشکلات فراروی ملت فلسطین نشستی اضطراری برگزار کنید.
 
وی از نمایندگان پارلمانی کشورهای اسلامی خواست که به ملت ستم دیده فلسطین کمک کنند و به آن‌ها برای مبارزه با رژیم صهیونیستی سلاح بدهند و حمایت مالی کنند.
 
البطش در بخشی از سخنان خود خواستار پایان بخشیدن به جنگ‌های تفرقه انگیز در منطقه شد و گفت: کشورهای اسلامی با تمامی امکانات خود از ملت فلسطین حمایت کنند چرا که رژیم صهیونیستی به جنایت‌های خود علیه این ملت ادامه می‌دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اسرائیل به سمت نابودی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: از رهبر، دولت و ملت ایران تشکر می‌کنیم که از ملت ستم دیده فلسطین حمایت می‌کند.
 
انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار