مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

زنده ‌نگهداشتن یاد و خاطر شهدا نباید در روز 22 اسفند خلاصه شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: زنده ‌نگهداشتن یاد و خاطر شهدا نباید به روز 22 اسفند خلاصه شود بلکه افراد علاقه‌مند و به خصوص کسانی که در حوزه‌های فرهنگی مسئولیت بر عهده دارند باید با ایده‌های نو راه و رسم شهدا را بازگو کنند.
کد خبر: ۲۲۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ - 22February 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، اولین ستاد بزرگداشت 22 اسفند (روز شهدا) با حضور مدیرکل، معاونان و رواسای ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان‌ها با هدف معرفی شهدا به نسل امروز برگزار شد.

در این جلسه علی کاظمی با اشاره به اینکه اراده و آرمان‌های ارزشمند شهدا اقتدار امروز را رقم زد، افزود: نسل جوان طالب شنیدن جوانمردی‌های رزمندگان در دفاع مقدس هستند.

وی افزود: در این میان راویان جنگ در دوران انقلاب می‌توانند این زمینه را به خوبی فراهم کنند.

مدیر کل بنیاد شهید استان زنجان با اشاره به اینکه شهادت خط سرخی است که تا ابد خواهد ماند، ادامه داد: اگر شهدا با ارزش‌ترین داشته خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از ناموس و میهن رفتند به این دلیل بود که ما بعد از آنها جامعه سالمی داشته باشیم.

وی افزود: ضروری است همگان باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

کاظمی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم امنیت، آرامش و پیشرفت روزافزون در کشورمان تداوم داشته باشد باید فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک تضمین کننده در جامعه ترویج دهیم.

کاظمی افزود: زنده ‌نگهداشتن یاد و خاطر شهدا نباید در روز 22 اسفند خلاصه شود بلکه افراد علاقه‌مند و به خصوص کسانی که در حوزه‌های فرهنگی مسئولیت بر عهده دارند باید با ایده‌های نو راه و رسم شهدا را بازگو کنند.

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان از پیام‌آوران ایثار سخن به میان آورده و گفت: این افراد با توجه به اینکه جنگ را لمس کرده و از نزدیک شاهد اخلاق نیکوی رزمندگان بوده‌اند واقعیت‌ها را نیز بهتر می‌توانند بیان کنند. مخاطب آنان نیز با جان و دل روایت‌هایشان را می‌شوند.

وی اضافه کرد: استفاده از توان نخبگان استانی به خصوص خانواده‌های شاهد و ایثارگر، مردم محوری بودن، ارائه اطلاعات صحیح و جالب، استفاده از مکان‌های ارزشمند مربوط به جامعه ایثارگر همچون موزه شهدا، روایت خاطره‌ها و جوانمردی ایثارگران از زبان جانبازان می‌تواند نوید بخش برنامه‌های قابل قبولی در 22 اسفند باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار