روحانی در دیدار رئیس‌ مجلس اوگاندا مطرح کرد؛

احقاق حقوق مردم فلسطین نیازمند تلاش مشترک کشورها

رئیس‌جمهور گفت: کشورهای علاقمند به احقاق حقوق مردم فلسطین باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و برای رسیدن به هدف مهم خود دست به تلاش مشترک بزنند.
کد خبر: ۲۲۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ - 22February 2017
باید بسترهای حضور شرکت‌های ایرانی در آفریقا مهیا شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه (4اسفند) در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در دیدار رئیس مجلس نمایندگان اوگاندا، اظهار داشت: کشورهای علاقمند به احقاق حقوق مردم فلسطین باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و برای رسیدن به هدف مهم خود دست به تلاش مشترک بزنند.

رئیس‌جمهور همچنین روابط ایران و اوگاندا را رو به جلو دانست و با استقبال از توسعه بیش از پیش روابط تهران کامپالا  به توانمندی گسترده شرکتهای ایرانی اشاره کرد و اظهارداشت: باید بسترهای حضور شرکتهای ایرانی در آفریقا و بویژه اوگاندا با تقویت همکاری های مشترک بانکی ، بیش از پیش مهیا شود.

خانم ربکا کاداگا رئیس مجلس نمایندگان اوگاندا نیز با قدردانی از برگزاری موفق نشست تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیوسته به آرمانهای مردم فلسطین پایبند بوده و در راستای تحقق این آرمانها تلاش کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان اوگاندا اظهار داشت: موضوع فلسطین موضوع اساسی و مهم همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه است و ما معتقدیم در دفاع قاطع از ملت فلسطین، علاوه بر صدای رسای ایران، به صداهای بیشتری نیاز داریم.

وی به روابط خوب ایران و اوگاندا اشاره کرد و خواهان حضور گسترده تر شرکتهای ایرانی برای پیشبرد طرحهای صنعتی ، کشاورزی ، بهداشتی و درمانی  و انرژی در کشورش شد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها