جهانبخش خبر داد؛

کشف 10 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در آب‌های کیش/ دستگیری 10 قاچاقچی

فرمانده انتظامی و دریابانی کیش از کشف 460 تن کالای قاچاق از دو فروند لنج به ارزش تقریبی 10 میلیارد تومان بین سکوی «سلمان» و «جزیره هندورابی» در مسیر آب‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: در این عملیات 10 قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۲۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ - 22February 2017
کشف 10 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در آب های کیش/ دستگیری 10 قاچاقچی
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «رحیم جهانبخش»  فرمانده انتظامی و دریابانی کیش، گفت: در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، دریابانی کیش با گسترش حوزه فعالیت‌های خود، در راستای حفاظت و حراست از مرزهای آبی كشور، مسیرهای اصلی کشورهای عربی حوزه جنوب خلیج فارس به مسیر بندرهای غیر مجاز جنوب کشور را با گشت‌های منظم و شبانه روزی پوشش داده و به صورت جدی با تردد کالاهای قاچاق مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه دريابانان كيش در این راستا و در عملیاتی موفق، دو لنج را كه از مسیر کشورهای عربی به سمت سواحل استان بوشهر در حركت بودند توقیف کردند، افزود: از این دو لنج در مجموع 460 تن انواع کالای قاچاق کشف شده است.

سرهنگ جهانبخش ادامه داد: 200 کیلوگرم برنج خارجی، 830 کارتن لوازم آرایشی و بهداشتی، یک هزار و 120 بسته بزرگ حاوی انواع پوشاک، 567 دستگاه مانیتور، یک هزار و 100 حلقه لاستیک خودرو، 410 کارتن انواع ابزارآلات خودرو و قطعات جانبی، 168 دستگاه یخچال، 140 کارتن عطر و ادکلن، 200 دستگاه تلویزیون، 156 کارتن لوازم خانگی و 159 کارتن لوازم برقی منزل و اسباب بازی از جمله کالاهای کشف شده از این دو لنج است.

وی ارزش اولیه این اجناس را در برآورد اولیه کارشناسان در حدود 10 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: جزيره كيش منطقه آزاد تجاري بوده و مصداق قاچاق ندارد، ليكن لنج‌هايی كه از كشور‌های عربی حوزه خليج فارس به مقصد سواحل استان‌های «بوشهر» و «هرمزگان» بارگيری کرده و توسط دریابانی کیش توقیف می‌شوند تحویل گمرک «عسلویه» و «بندر ریگ» شده و برخورد قانونی در این خصوص بر اساس قوانین جمهوری اسلامی انجام خواهد گرفت از این رو کالاهای مکشوفه در این عملیات نیز به این دو بندر تحویل داده می‌شود.

فرمانده دریابانی کیش با بیان اینکه 10 نفر از این دو لنج دستگیر شده‌اند، افزود: صاحبان کالاهای مکشوفه نیز پس از بررسی، شناسایی و دستگیر خواهند شد.

** توقیف 13 لنج حامل 300 میلیارد ريال کالای قاچاق در سال جاری

سرهنگ جهانبخش در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 13 لنج حامل کالای قاچاق توسط دریابانی کیش توقیف شده است، بیان کرد: ارزش تقریبی کالاهای کشف شده از این لنج‌ها برابر نظر کارشناسان حدود 300 میلیارد ريال برآورد شده است.

وی از تشدید فعالیت‌های دریابانی کیش با توجه به نزدیکی ایام نوروز و امکان حمل کالاهای قاچاق در این خصوص خبر داد و گفت: ناوگان دریایی دریابانی کیش با اضافه شدن دو شناور نیمه سنگین و عملیاتی به این حوزه که با دست توانمند متخصصان و مهندسان داخلی بازسازی شده است، در پیشگیری از قاچاق کالا بیش از پیش توان خود را افزایش خواهد داد.

سرهنگ جهانبخش در پایان، گفت: نیروی انتظامی و دریابانی، قاطعانه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با ورود هر گونه قاچاق کالا مبارزه خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها