حضور دقیقه نودی «سربازان» در لیست دریافت بلیت «نیم بها»

پس از وعده شهردار تهران مبنی بر نیم بها شدن بلیت این مهم در لایحه تعیین نرخ کرایه وسایل حمل ونقل عمومی در سال ۹۶دیده نشده بود؛ اما در نامه دقیقه ۹۰، این قشر هم در وقت اضافه بررسی بودجه کرایه حمل و نقل به لیست حمایتی اضافه شد.
کد خبر: ۲۲۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ - 22February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، 23 آذر ماه امسال بود که «محمدباقر  قالیباف» شهردار تهران در پست اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از خود و یک سرباز نوشت: «دیروز وقتی با مترو برای انجام کاری می‌رفتم با تعدادی از شهروندان خوب تهرانی هم کلام شدم. یکی از این عزیزان سربازی بود که خواسته‌ای داشت، می‌گفت: آقای قالیباف کسی به فکر سربازها نیست، 70 هزار تومان حقوق می‌گیریم و هزار گرفتاری داریم با این پول چه کنیم. شما خودتان در فضای جبهه و جنگ بوده‌اید و مشکلات ما را می‌دانید. پیشترها منزلت اجتماعی سربازان بیشتر بود و به ما به عنوان فرزندان خودشان که مشغول خدمت به ملت هستیم نگاه می‌کردند. نمی‌دانم چه شده که آن نگاه در بین مردم کمرنگ شده، کاش بلیت مترو و اتوبوس را برای سربازان هم مثل دانشجویان یا سالمندان نیم بها کنید، امیدوارم به فکر ما باشید. دیدم حرف منطقی می‌زند و ما به این نکته توجه نکردیم. به دوستان گفتم این موضوع را حتما بررسی و پیگیری کنند و نتیجه را به اطلاع شهروندان خوبمان خواهم رساند».

این وعده شهردار تهران مطرح و رسانه‌ای شد اما در لایحه افزایش نرخ کرایه وسایل حمل ونقل عمومی در سال 96 که از سوی شهرداری تهران برای بررسی تقدیم شورای شهر شد اسمی از «سربازان» در میان نبود!

ابوالفضل قناعتی ضمن تایید این موضوع که در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران که به  کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ارائه شده است در قسمت لیست اسامی مورد حمایت در کرایه، به مانند سنوات گذشته اسامی دانش آموزان، دانشجویان، خانواده شهدا و جانبازان و... آمده است و اسمی از سربازان نیامده بود، گفت: سربازان غایب این لایحه حمایتی بودند.

وی گفت: سربازان نیز به منظور دفاع از کشور و شهر شبانه‌روز فعالیت کرده و حقوق ناچیزی نیز دریافت می‌کنند و قرار دادن نام آنها در میان لیست حمایتی شهرداری در لایحه تعیین نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی برای سال جدید، ضروری است و قطعا پیشنهاد قرار گرفتن نام آنها در صحن شورای شهر ارائه خواهد شد.

قناعتی در مورد بار مالی اضافه کردن سربازان به لیست حمایتی بلیت، گفت: دقیقا اطلاعی از تعداد سربازانی که در تهران خدمت می کنند نداریم اما هزینه تمام شده هر سفر با مترو بدون در نظر گرفتن سوبسید 2400 تومان تعیین شده است.

وی افزود: قرار گرفتن نام سربازان در لیست حمایتی کرایه ضروری است و این پیشنهاد در صحن علنی  و بررسی نهایی لایحه نرخ کرایه حمل ونقل عمومی اعلام خواهد شد.

بالا رفتن آستین همت شورایی‌ها سبب شد که شب گذشته  ناصر امانی معاون برنامه ریزی  شهردارتهران  در یک متنی که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اعلام کند: عبارت سربازان در حال انجام خدمت وظیفه عمومی در واحدهای مستقر در شهر تهران و یا ساکن شهر تهران به عنوان جزو یک منهای پنج به بند یکم تبصره یکم ذیل ماده واحده مصوبه «نظام یکپارچه بلیت حمل و نقل عمومی شهر تهران» اصلاحیه مصوبه مذکور تحت عنوان مصوبه شمول فرزندان معظم شهدای و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر در مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه می‌شود و تبصره ذیل نیز به عنوان تبصره هشتم به متن مصوبه الحاق شده است.

وی افزود: در تبصره هشتم شهرداری تهران موظف است کلیه هزینه‌های اعطای بلیت رایگان و تخفیف‌دار به اقشار مختلف وقف مفاد این مصوبه را در بودجه سالیانه شهرداری تهران پیش‌بینی و به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل عمومی و بلیت الکترونیک پرداخت کنند.

بیش از این و در تاریخ 23 بهمن‌ماه سال جاری شهردار تهران در نامه‌ای خطاب به مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اعطای تخفیفات بلیت سربازان تاکید کرده و افزوده بود: با عنایت به ضرورت کرامت و پاسداشت خدمات شجاعانه و فداکارانه سربازان در حال خدمت وظیفه عمومی و فراهم کردن تسهیلات رفت و آمد اشخاص مذکور و با اشاره به بند 27 ذیل ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به پیوست لایحه اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران ملزم به گزارش توجیهی مربوطه برای سیر مراحل تصویب تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می‌شود.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار