وزیر خارجه سابق لبنان:

مقاومت مسلحانه در کرانه باختری یک ضرورت است

وزیر امور خارجه سابق لبنان با بیان اینکه مقاومت مسلحانه در کرانه باختری یک ضرورت است بر اتخاذ موضع واحد جهان عرب و اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ - 23February 2017
مقاومت مسلحانه در کرانه باختری یک ضرورت استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عدنان منصور» وزیر خارجه سابق لبنان درباره قضیه فلسطین اظهار داشت: اسرائیل، دشمن و اشغالگر است و اراضی عربی را اشغال کرده است. این رژیم باعث آوارگی ملت فلسطین شده است، اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل تنها ملت فلسطین را هدف قرار نداده است بلکه تمامی ملت های عربی را نشانه گرفته است. اسرائیل به مقدسات اسلامی تجاوز می کند لذا در چنین شرایطی تا زمانی که حقوق ملت فلسطین و دیگر ملت های عربی استیفاء نشود، عادی سازی روابط را مورد بررسی قرار نخواهیم داد.

وی درباره برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین توسط ایران گفت: بدون شک این کنفرانس در شرایط بسیار حساس برگزار شد، در شرایطی که قدرت های سلطه طلب، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه در راستای دامن زدن به تنش ها هستند. جمهوری اسلامی ایران همواره حامی قضیه فلسطین بوده است. برگزاری چنین کنفرانس هایی از سوی ایران می خواهد هوشیار آفرین باشد و کشورهایی را که قضیه فلسطین را نادیده گرفته اند، بیدار کند. طبعا این کنفرانس ها حامل این پیام است که اکنون زمان آن فرا رسیده است که برای مقابله با دشمن و احقاق حقوق ملت فلسطین باید همکاری مشترک داشت.

وزیر خارجه سابق لبنان افزود: این کنفرانس، نشستی با تصمیمات کاملا اجرایی بود. از سوی دیگر کشورهایی که از اسرائیل حمایت می کنند و کشورهای عربی و اسلامی همگی باید درباره موضوع فلسطین با یکدیگر متحد باشند و جهان عرب و اسلام باید موضع واحدی را برای مقابله با تجاوزگری مداوم اسرائیل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فلسطینی ها نیز در چنین شرایطی باید با یکدیگر متحد شوند چرا که رژیم صهیونیستی تنها دشمن آنها است، اختلافات کنونی گروه های فلسطینی کمکی به حل و فصل قضیه فلسطین نمی کند و باعث احقاق حقوق آنها نمی شود بلکه تنها اسرائیل را بیش از پیش در توسعه شهرک ها و اقدامات توسعه طلبانه در منطقه جری خواهد کرد.

عدنان منصور درخصوص ضرورت مقاومت مسلحانه در کرانه باختری نیز گفت: وقتی سرزمینی و ملتی تحت اشغال باشد ناگزیر باید چنین ملتی در برابر تجاوزات مقاومت کند به ویژه اینکه دشمن صهیونیستی امکان ندارد از اشغال و استعمار چشم پوشی کند، بنابراین تا زمانی که زور و استعمار وجود داشته باشد، مقاومت تنها راه مقابله با آن است.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار