معارضان، خواستار مذاکره مستقیم با دولت سوریه شدند

سخنگوی معارضان خارج‌نشین سوریه گفت: ما خواستار مذاکره مستقیم با دولت سوریه هستیم.
کد خبر: ۲۲۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ - 23February 2017
معارضان، خواستار مذاکره مستقیم با دولت سوریه شدندبه گزارش گروه سایر رسانه ها دفاع پرس، سالم المسلط سخنگوی هیئت عالی مذاکرات برخاسته از کنفرانس معارضان در ریاض روز چهارشنبه در ژنو گفت که معارضان خواستار مذاکرات مستقیم با دولت سوریه هستند.

وی گفت: ما برای گفتگو به اینجا آمده‌ایم تا مذاکرات مستقیم درباره حکومت انتقالی را آغاز کنیم.

یک مسئول بین‌المللی نزدیک به مذاکرات ژنو درباره سوریه سه‌شنبه شب گذشته که این مذاکرات، بر موضوع انتقال سیاسی در سوریه متمرکز خواهد بود.

از سوی دیگر «مایکل کینتیت» رئیس دفتر استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه نیز گفت که دی‌میستورا در حال انجام آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری مذاکرات ژنو است.

وی افزود: دستور کار مذاکرات ژنو بر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و در رأس آن قطعنامه 2254 مبتنی است.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

مذاکرات آستانه 2 نیز طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته با حضور نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح، ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد.

آتش‌بس فراگیر در سوریه از 10 دی ماه با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه برقرار شده است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها