در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با مدیر حوزه هنری قم تاکید شد

استفاده از ظرفیت هنری استان قم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

در جلسه مشترک مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با مدیر حوزه هنری بر استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت هنری استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد.
کد خبر: ۲۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ - 02July 2014

استفاده از ظرفیت هنری استان قم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، "احمد حسینی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان در دیدار با "مجدالدین معلمی" مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این نکته که مقاطع تاریخی دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هر دو ریشه در تاریخ عاشورا دارند، بر اهمیت مقوله هنر در ثبت و انتقال ارزشهای این دو مقطع ارزشمند تاریخ کشور تاکید کرد.

وی با تبیین و معرفی ساختار و وظایف بنیاد حفظ آثار گفت: تمام افراد جامعه، نهادها و مراکزی که به نوعی مرتبط با دفاع مقدس هستند، مورد خطاب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشها قرار میگیرند و لذا جامعه هنری استان برای زنده نگهداشتن فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسلهای آینده باید تلاش مضاعفی از خود نشان دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم همچنین به پروژه ساخت موزه انقلاب و دفاع مقدس در قم اشاره و ابراز کرد: این موزه با دو ویژگی خاص نقش زنان و روحانیت در انقلاب و  دفاع مقدس، محل همگرایی جامعه هنری و جامعه ایثارگران است و ظرفیت هنری استان در معرفی و ثبت ماندگار تاریخ ارزشمند انقلاب و دفاع مقدس در این موزه تبلور مییابد.

وی تعدد مراکز و انجمنهای هنری در استان و عدم خروجی محسوس در زمینه دفاع مقدس را یکی از مسائل مهم برشمرد و ابراز داشت: این مراکز باید به نوعی به بنیاد حفظ آثار متصل شوند تا در این زمینه استان شاهد جهشی عظیم در ترویج مفاهیم ارزشی و متعالی فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

حسینی همچنین به وجود دغدغههای مربوط به حوزه چاپ و نشر در استان و نیز لزوم تشکیل کارگروه محتوایی موزه اشاره کرد و افزود: موزه انقلاب و دفاع مقدس، مجموعه معظمی است که سعی شده نیازهای فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و... افراد و خانوادهها با حضور در آن، مرتفع شود و لذا نیاز به کارگروه هنری داریم که تاریخ و فراز و نشیب آن را به درستی درک کرده باشد.

مجدالدین معلمی، مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار، با استقبال از ورود و فعالیت جامعه هنری استان در موضوع انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: ظرفیتهایی بالای کارشناسی در حوزه ادبیات، تئاتر و فیلم در استان داریم که باید با توسعه ارتباطات نهادهای استان، این ظرفیتها علاوه بر نقشآفرینی در محتوای هنری موزه، به بدنه جامعه نیز سرازیر شود و مشکل خلأ هنری در مناسبتهای تاریخی و حماسی استان مرتفع شود.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات مربوط به هنر استان، ضعف متن را از جمله مواردی برشمرد که باید برطرف شود و طرح بازدید هنرمندان و نویسندگان از موزههای دفاع مقدس را بهمنظور آشنایی بیشتر با فضاهای مربوط به حماسه، ایثار و شهادت و تولید محتوای هنری قوی، ضروری دانست.

در این جلسه از برگزاری جشنوارهها، چاپ و نشر کتاب،  نمایشهای خیابانی،  شب شعر و خاطره و دیگر اقداماتی که توسط حوزه هنری و سایر نهادهای مرتبط با محوریت ایثار و شهادت تاکنون برگزار شده، تقدیر شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار