سردار باقرزاده:

یادواره شهدا برگرفته از فرهنگ قرآنی است

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهدا از پیروان انبیاء هستند، گفت: برگزاری یادواره شهدا در حقیقت عمل به توصیه قرآن است.
کد خبر: ۲۲۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ - 23February 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، سردار سید محمد باقرزاده در یادواره شهدای معلم و دانش آموز استان کرمان اظهار داشت: قران کریم بارها واژه ذکر که همان یاد است را متذکر شده و یادواره شهدا برگرفته از فرهنگ قرآنی و درس قرآن است.

وی با بیان اینکه شهدا از پیروان انبیاء هستند و اگر یاد شهدا برپا شود در حقیقت به توصیه قران عمل شده است، تصریح کرد: دفاع مقدس و ایثار و شهادت به دلیل خلوص و غنای عمیق و اینکه برگرفته از فرهنگ قرآنی است، می تواند باعث جریان سازی شود.

سردار باقرزاده افزود: سالها قبل از دفتر حضرت آقا به من اعلام کردند که به دیدار ایشان بروم و ایشان در آن دیدار فرمودند: من نگران یادواره های شهدا هستم که تکراری و کم اثر شوند و منظور این است که پیامی که باید به مخاطب منتقل شود ناقص باشد.

وی اضافه کرد: در بحث فرهنگ دفاع مقدس نگاه ما نباید مناسبتی و تبلیغی باشد و موضوع مهم فرهنگ ایثار و شهادت نباید تشریفاتی باشد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله)تعبیری دارند که فرهنگ به مانند هوا می تواند پاک و یا آلوده باشد و با جریان سازی فرهنگی به مقابله با آسیب های اجتماعی برویم.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی جامعه، افزود: آنچه تاکنون از مجموع کارهایی که در بحث فرهنگی انجام شده ناکافی است و تا به یک مرحله جریان سازی سالم فرهنگی نرسیم، آسیب های اجتماعی و آلودگی های جامعه از بین نخواهند رفت.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها در پیرایش فرهنگی و زدودن مسائل انحرافی جامعه نقش مهم، اساسی و بسیار تاثیر گذاری دارند و اگر خدای ناکرده نظام آموزشی و فرهنگ تعلیم و تربیت  دچار نقصان شود، اثر بخشی خود را از دست می دهد.

سردار باقرزاده گفت: آموزش و پرورش سرمایه های فرهنگی و مکتبی بسیاری را به کشور و انقلاب تقدیم کرده که نمونه بارز آنها شهیدان رجایی و باهنر هستند و اینکه نتوانستیم پس از شهادت این دو عزیز مانند آنها را تربیت کنیم، جای تاسف دارد.

وی  تصریح کرد: استان کرمان در حوزه شهید پژوهی تحت هدایت و نظارت سردار سلیمانی کارهای ماندگار و عظیمی اجرا کرده و حتی دامنه کار آنها فراتر از استان کرمان و در سراسر کشور است و این ذخیره و غنی سازی خوبی است که امیدواریم به تدریج در رسانه ملی و حوزه های دیگر رسانه ای نتایج آن را ببینیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار