کشته شدن 900 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکا به سوریه

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن حدود 900 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکا به سوریه خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ - 24February 2017
کشته شدن 900 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکا به سوریهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید از سال 2014 و با آغاز حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری امریکا به سوریه، تاکنون حدود 900 غیرنظامی جان‌باخته‌اند.

این گروه که مقر آن در انگلیس قرار دارد،  روز پنج‌شنبه اعلام کرد در این حملات هوایی تاکنون 876 غیرنظامی شامل 339 زن و کودک، کشته‌شده‌اند.

بر اساس این گزارش، همچنین 209 فرد زیر 18 سال نیز در میان قربانیان به چشم می‌خورد.

این گروه خاطرنشان کرد این غیرنظامیان در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری امریکا در استان شمالی رقه، استان شمال شرقی حسکه،  شمال غربی استان‌های حلب و ادلب و همچنین استان دیر الزور در شرق سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

شهر رقه در کرانۀ رود فرات، در ماه مارس 2013 (اسفند 1391) به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد؛ این شهر از سال 2014 به مرکز فرماندهی گروه تروریستی داعش تبدیل شد.

در تاریخ 17 فوریه (29 بهمن) در حملات هوایی ائتلاف امریکا به منطقۀ تشرین در 20 کیلومتری غرب رقه، 9 نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

همچنین در حمله‌ای مشابه به منطقۀ الطبقه در شهر الثوره در 55 کیلومتری غرب رقه، یک زن به همراه کودکش کشته شدند.

در تاریخ 6 ژانویه (17 دی) نیز در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف امریکا به روستای سویدیه الکبیره در حدود 55 کیلومتری غرب رقه، دستکم 8 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

ائتلاف تحت رهبری امریکا از سپتامبر 2014 (شهریور 1393) بدون مجوز سازمان ملل یا دولت دمشق، حملات هوایی خود علیه آنچه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه عنوان شده، آغاز کرده است.

این ائتلاف بارها به کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی خود به سوریه متهم شده است. این ائتلاف همچنین در تحقق هدف اعلامی خود که سرنگونی داعش در سوریه بود، ناکام مانده است.
 
منبع: پرس تی وی


نظر شما
پربیننده ها