یادداشت/ رامین ولی‌زاده میدانی

اجلاسی که ندای شکست صهیونیست­‌ها را سر می‌دهد

فلسطین برای فلسطینی­‌ها خواهد ماند و رژیم صهیونیستی علی‌رغم حمایت­های غربی از این رژیم راهی جز نابودی در پیش ندارد. اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین نیز ندای پیروزی فلسطین و ناکامی صهیونیست­‌ها را سر می‌دهد.
کد خبر: ۲۲۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ - 24February 2017
اجلاسی که ندای شکست صهیونیست­‌ها را سر می‌دهدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،رامین ولی‌زاده میدانی در یادداشتی نوشت:
 
ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در حالی در تهران برگزار می‌شود که نخبگانی از هشتاد کشور جهان آمده­‌اند تا فریاد مظلومیت پاره تن اسلام را اجابت کنند. به‌ راستی حامیان حقوق ملت­ها به‌ خصوص کشورهای اسلامی در چه خواب عمیقی فرورفته‌اند که امروز فلسطین به فراموشی کشیده می‌شود. مسئله فلسطین به‌ عنوان اولویت اول جهان اسلام آرمانی است که بعد از گذشت چندین دهه از تجاوزکاری صهیونیست­‌ها نیازمند توجه مجامع بین‌المللی و اسلامی است.

سخن از اهمیت برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به ماهیت این ماجرا برمی­‌گردد. به‌گونه‌ای که عدم‌حمایت از مقاومت فلسطین به معنای کمک به گسترش نفوذ صهیونیست‌ها است. این در حالی است که تداوم حیات این رژیم ضربه‌ای به مقاومت منطقه است.

چند نکته مهم درباره این اجلاس قابل‌ بیان است. نخست اینکه برگزاری آن نشان می‌دهد که حمایت از آرمان فلسطین و رهایی آن از یوغ صهیونیست­‌ها جزو مطالبات فراموش‌نشدنی است و امت اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران در این راه ثابت‌قدم است.

دومین نکته در این‌ باره به تأثیر برگزاری این اجلاس بر رژیم صهیونیستی مربوط می‌شود که بی‌شک این موضوع هراسی بر تن صهیونیست­‌ها می‌اندازد و خود را در قبال سیل خروشان ملت­های آزاده و مسلمان عاجز و ضعیف می‌بینند. تحرکات صهیونیست­‌ها در منطقه حاکی از عجز رویارویی آن با اراده مستحکم محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران است. اگر رژیم صهیونیستی اکنون به همکاری با عربستان سعودی و ترکیه متوسل شده و خواهان تشکیل جبهه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران است، عجز خود در برابر ایران را به نمایش می‌گذارد.

سومین نکته اجلاس حاضر تأکید بر عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی و اقدامات غاصبانه آن است. تداوم شهرک­سازی­‌ها و به خاک و خون کشیدن فلسطینیان اقدامی غیر مشروع است که در قطعنامه سازمان ملل متحد نیز محکوم شده بود.

نکته بعدی در این‌ باره تأکید بر راهکاری برای رهایی فلسطین از ظلم صهیونیست­‌ها است. حق تعیین سرنوشت از حقوق پذیرفته‌ شده برای ملت­ها است. مردم فلسطین نیز باید از این حق طبیعی برخوردار باشند و نسبت به سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرند.

پنجمین نکته بر حمایت از جریان مقاومت در فلسطین تأکید دارد. گرچه بعضی از گروه­های فلسطینی در سال­های اخیر رویکرد سازش­کارانه به خود گرفته‌اند؛ اما بی‌شک مردم فلسطین چنین رویکردی را برنمی‌تابند و بر لزوم مبارزه با صهیونیست­‌ها تأکید دارند. انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر حماس که به‌ تازگی اتفاق افتاد از وجود چنین رویکردی در فلسطین حکایت می‌کند.

اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین روح تازه‌ای به حمایت از مقاومت در برابر صهیونیست­‌ها تزریق می‌کند و تلاش دارد ملت­های مسلمان و غیرمسلمان جهان نسبت به برچیده شدن ظلم صهیونیست­‌ها لحظه‌ای درنگ نکنند. فلسطین به‌ عنوان پاره تن جهان اسلام هم‌ اکنون از حمایت­های جهانی برخوردار است و رژیم صهیونیستی تداوم حیات خود را در خطر می‌بیند.

فلسطین برای فلسطینی­‌ها خواهد ماند و رژیم صهیونیستی علی‌رغم حمایت­های غربی از این رژیم راهی جز نابودی در پیش ندارد. اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین نیز ندای پیروزی فلسطین و ناکامی صهیونیست­‌ها را سر می‌دهد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها