حجت‌الاسلام محمدیان:

مسیر انقلاب از راه سازش با آمریکا نمی‌گذرد

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه هر که می‌گوید برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشت، دروغ می‌گوید، گفت: برخی دوقطبی جنگ یا سازش با آمریکا را مطرح می‌کنند؛ ولی ما معتقدیم باید همیشه در مقابل آمریکا آماده باشیم.
کد خبر: ۲۲۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ - 24February 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور در پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که صبح امروز به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: نهال کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به پنج سالگی خود رسیده و در حال تبدیل شدن به شجره طیبه است؛ اما ادامه راه سخت‌تر از آغاز کار است.

وی با تأکید بر اینکه راهی را که آغاز می‌کنید باید مراقبت کنید، خاطرنشان کرد: باید روحیات اولیه خود را حفظ کنید. یکی از ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری در مورد شخصیت امام (ره) بیان می‌دارند و آن را یکی از محوری‌ترین شخصیت‌های امام (ره) بیان می‌کنند این است که امام (ره) روحیه عزت‌خواهی و عزت‌مندی را در میان ملت احیا کردند. ملتی که سالیان سال توسط سلاطین و قدرت‌های جهانی تحقیر شده بودند و طعم تلخ ذلت را به دلیل حاکمان بی‌عرضه چشیده بودند، توسط امام (ره) به میدان آمدند.

محمدیان افزود: یکی از دلایل حضور ملی مردم، احساس عزت بود که در پناه اسلام به مردم دست داده بود. الان هم شاید برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی در رسیدن به قله‌های آرمانی حداقل یکی از شاخصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز، توجه مردم به مفهوم عزت است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور با تأکید بر اینکه یکی از وظایف مؤمنان حفظ عزت است، بیان داشت: خداوند به مؤمنان اجازه نداده که ذلیل باشند و حق ندارند تا زمانی که در چارچوب ایمان عمل می‌کنند، انتخابی داشته باشند که به عزت‌شان لطمه بخورد. مؤمن واقعی کسی که از کوه‌ها استوارتر است و مؤمن نمی‌تواند ذلت را بپذیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کسانی که به دنبال عزت غیرخدا هستند، تمام نقشه‌هایشان نابود خواهد شد. امروز انقلاب در شرایطی قرار گرفته که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند ما را از سختی‌ها عبور دهد، توجه به عزت‌طلبی است و توجه به عزت ملی تاکنون حفظ شده را مراقبت کنید.

محمدیان خاطرنشان کرد:‌ کسانی که در راهپیمایی‌هایی مثل 22 بهمن شرکت می‌کنند، همان افرادی هستند که بیشترین بار مشکلات روی دوش‌شان است. آنها که انواع نجومی‌ها در اختیارشان است، خیلی جاها خودشان را نشان نمی‌دهند، اما مردم که بیشترین مشکلات نجومی روی دوش‌شان است، چون احساس می‌کنند سربلندی و عزت در ادامه همین مسیر است، با جان‌ودل حضور پیدا می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: جریان سازشی را همیشه در ابتدا در انقلاب داشتیم، آنها کسانی بودند که یا از ابتدا اعتقادی به ایستادگی در مقابل نظام سلطه نداشتند یا در طول مسیر خسته شده‌اند. این خستگی آنها به‌نوعی باعث شده که موضوع سازش و ذلت را تئوریزه کنند.

وی ادامه داد: برخی در خاطراتشان نیز مکتوب نوشته‌اند؛ به امام (ره) گفتیم تا زنده هستید مسئله ارتباط با آمریکا را حل کنید، اما نمی‌گویند امام (ره) چه پاسخی به آنها داد، البته امام (ره) پاسخ خود را در یادداشت‌های خود آورده‌اند. راه انقلاب با راه سازش با آمریکا دو چیز متفاوت است. اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکا از نظر امام (ره) هیچ تلاقی پیدا نمی‌کنند. امام (ره) پاسخ اینها را داده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: امروز دوقطبی جنگ و صلح را مطرح می‌کنند که مثلاً یا باید در مقابل آمریکا جنگ کنیم یا با سازش مردم به آمریکا در صلح باشیم. این دوقطبی آنها است، اما ما معتقدیم باید همیشه در مقابل آمریکا آماده باشیم و در توان ایستادگی در مقابل دشمن اجازه کمترین کوتاهی را نمی‌دهیم.

محمدیان ادامه داد:‌ آمریکا پس از جنگ 8 ساله با ایران و تجربیات آن باید بسیار احمق باشد که جنگ با ملت ایران را تجربه کند، احتمال جنگ از سوی آمریکا بسیار اندک است.

وی افزود: اگر آمریکا بخواهد سگ منطقه‌ای خود یعنی اسرائیل را برای جنگ با ایران بفرستد، تمام زحمات 70 ساله‌شان بر باد خواهد رفت و از تلاویو و حیفا اثری باقی نخواهد ماند. کسانی که دوقطبی جنگ و صلح را مطرح می‌کنند،‌خیانت کرده‌اند که از بزرگ‌ترین خیانت‌هاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه مردم ما برای جنگ با آمریکا روزشماری می‌کنند، اظهار داشت: آمریکا چنین جرأت و ریسکی نمی‌کند، حتی اگر احمق‌ترین بر سر کار بیاید. امروز اقتدار جمهوری اسلامی قابل‌مقایسه با زمان جنگ نیست. این دو قطبی جنگ و صلح نیاز به تبیین دارد. کسانی که می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشت، دروغ می‌گویند. اینکه در برجام چند ضربه ما زدیم و چند ضربه آنها به ما زدند نیاز به داوری دارد. زمان مشخص می‌کند چند گل ما زدیم و چند گل آنها زدند.

محمدیان ادامه داد: آمریکایی‌ها در عراق با آن ذلت از این کشور خارج شدند. در سوریه که تمام امکاناتشان را پای کار آوردند، بشار اسد باقی ماند؛ اما اوباما رفت. مگر می‌توانند سایه جنگ را بر سر جمهوری اسلامی بیاورند. تا زمانی که در محور عزت حرکت می‌کنیم، مطمئناً‌ آینده ما روشن است.

انتهای پیام/161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار