امام جمعه کهنوج در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مزار شهدای گمنام بهترین مکان برای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است

امام جمعه کهنوج گفت: مزارشهدای گمنام به عنوان امام‌زادگانی هستند که فضای خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه‌ها برای نسل جوان به وجود آورده‌اند.
کد خبر: ۲۲۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ - 25February 2017

حجت الاسلام اکبر افشارمنش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس کرمان اظهار داشت: در ایام شهادت حضرت زهرا(س) شهرستان کهنوج میزبان 2 شهید گمنام خواهد بود و این شهدا در دانشگاه آزاد این شهر به خاک سپرده خواهد شوند.

وی افزود: چند سال قبل دو شهید گمنام در تپه نورالشهدا شهر کهنوج مدفون شدند و از آن زمان تاکنون این مکان مقدس محل برگزاری فعالیتهای فرهنگی زیادی بوده است و فضای معنوی و فرهنگی خوبی برای شهرستان شکل گرفته است.

حجت الاسلام افشار منش اظهار داشت: مردم کهنوج به میهمان نوازی معروفند و همیشه سعی کرده اند حق شهدا را ادا کنند و تپه نورالشهدا شهر کهنوج و مزار شهدای گمنام، زیارتگاهی برای مردم است و در این مکان مراسم مذهبی و فرهنگی مانند دعای کمیل، دعای توسل و در ایام محرم و صفر آیین های عزاداری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مزارشهدای گمنام می توانند فضای خوبی را در دانشگاهها برای نسل جوان به وجود آورند، افزود: با پیگیریهای فراوان دانشجویان و مسئولان دانشگاه آزاد کهنوج، در سفر سال قبل سردار باقرزاده به کهنوج مقرر شد این مکان میزبان 2 شهید گمنام باشد.

امام جمعه کهنوج اظهار داشت: آماده‌سازی زودهنگام این مکان توسط دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج نشان از عزم جدی مسئولین این واحد دانشگاهی و اعتقاد راسخ و احترام وافر آنان به شهدا است.

وی تصریح کرد: پیکر مطهر دو شهید گمنام روز سه شنبه 10 اسفند ماه وارد شهر کهنوج شده و پس از استقبال مردم با مشایعت خودرویی به دانشگاه آزاد انتقال داده شده و در آنجا مراسم وداع با شهدا با حضور دانشجویان و مردم شهید پرور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام افشار منش اضافه کرد: پیکر دو شهید گمنام صبح روز چهارشنبه 11 اسفندماه بر روی دستان دانشجویان و مردم کهنوج تشییع و سپس به خاک سپرده خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار