رونمایی از کتاب رهنورد آسمان در یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب قزوین

کتاب رهنورد آسمان در یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب قزوین رونمایی شد.
کد خبر: ۲۲۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ - 25February 2017
به گزارش دفاع پرس از قزوین، با حضور برادر شهید گرانقدر سرلشگر عباس بابایی در یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب از کتاب شعر رهنورد آسمان نوشته اسماعیل سکاک با موضوع شهید بابایی رونمایی شد.

اسماعیل سکاک سراینده این اثر در «نشست ادبیات پایداری» اظهار داشت: «چند سال پیش قرار شد منظومه‌هایی برای شهیدان شاخص استان قزوین سروده شود. این کتاب به پیشنهاد استاد حضرتی به بنده واگذار شد و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به زیور طبع آراسته گردید.» وی افزود: «من برای سرایش این اثر بارها به زیارت مزار شهید بابایی رفتم و از ایشان مدد خواستم و خدای را شاکرم که این مجموعه امروز رونمایی می‌شود».

محمدعلی حضرتی در ادامه این جلسه ضمن اظهار تأسف از کم رنگ شدن منظومه سرایی در ادبیات فارسی افزود: رهنورد آسمان» منظومه‌ای است که دوست دیرین شاعرم جناب آقای اسماعیل سکاک در ستایش عباس بابایی؛ آن شهید پاکباز و شرح چندوچون زندگی او از ولادت تا شهادت پرداخته است. باید این دفتر را سرآغازی بر سرایش منظومه‌های حماسی از شهدای این خطّه برشمرد و به این نکته ایمان داریم که هزار باده‌ی ناخورده در رگ تاک است. بااین‌همه انتشار آن راهگشای شاعران عزیزی است که برای ادای دین به آنان که از مرزهای هستی مستعار گذشتند و به مستی ابدی از شراب طهور شهادت رسیدند، قلم و حنجره‌شان را وقف ذکر خوبان می‌کنند تا نگویند که از یاد فراموشان‌اند...

در ادامه منظومه‌ی «رهنورد آسمان» که به کوشش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و توسط انتشارات صریر منتشر شده است با حضور محمد بابایی برادر سرلشگر شهید عباس بابایی رونمایی گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار