رمان «تراژدى اسبى كه ايستاد» منتشر شد

رمان «تراژدى اسبى كه ايستاد» به قلم روح الله سهرابی که این روزها سریال «آرام می‌گیریم» به کارگردانی وی در حال پخش از شبکه دو سیماست منتشر و روانه بازار شد.
کد خبر: ۲۲۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ - 25February 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، رمان «تراژدى اسبى كه ايستاد» نوشته روح الله سهرابی که این روزها سریال جذاب و پرمخاطب «آرام می‌گیریم» به کارگردانی وی در حال پخش از شبکه دو سیماست، منتشر و روانه بازار شد.

این رمان كه از آن به عنوان يكى از متفاوت‌ترين رمان‌هاى سال‌هاى اخير و مهم‌ترین اثر ادبی مؤلف ياد مى‌شود، جدیدترین کتاب سهرابی پس از كتاب‌هاى «وجدان روشنفكر يا تعصب وجدان»، «تگرگ دركوير»، «سوگند سكوت»، «خاک خورشيد» و ... است.

روح اله سهرابى پيشتر در خصوص اين كتاب گفته بود: پيش‌بينى واكنش مخاطب در خصوص اين رمان برايم سخت است؛ اما آنچه مى‌توان حدس زد اينكه بازخوردها نسبت به اين كتاب حد وسط نخواهد داشت و مخاطبينش يا كاملا همراه و يا كاملا مخالف خواهند بود. البته مطمئن هستم تعداد موافقان بسيار بيشتر خواهد بود. اين رمان در بازه زمانى حدود ده سال تأليف شده است كه شرايط، فضاها و لحظه‌هاى خاصى از يک جهان جنگلى را به تصوير مى‌كشد.

مسئولان مؤسسه انتشاراتی داستان معتقدند که فضای حاكم بر رمان «تراژدی اسبى كه ايستاد» فضايى كاملا بكر، عميق و تكان دهنده است كه پيشتر مخاطبين كمتر چنين رمانى را مطالعه كرده‌اند و بى‌ترديد خوانندگان اين رمان با يک غافلگيری محض مواجه خواهند شد.

با توجه به زبان صريح و تند سهرابى در بيان برخى مسائل اجتماعى و انسانى كه در اثر سينمايى‌اش، «خاكستر و برف» و سريال در حال پخش «آرام مى‌گيريم» نيز از او ديده‌ايم، به نظر مى‌رسد رمان «تراژدى اسبى كه ايستاد» نيز واجد چنين پرداخت و لحنى باشد. «تراژدى اسبى كه ايستاد» توسط انتشارات داستان منتشر شده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها