فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع):

محافظه‌کاری مغایر روحیه جهادی است/ کشور روحیه انقلابی می‌طلبد

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) با تأکید به ضرورت نهادینه کردن روحیه جهادی در سطوح مختلف جامعه گفت: محافظه‌کاری مغایر و دشمن روحیه جهادی است.
کد خبر: ۲۲۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ - 25February 2017

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، محمدتقی اوصانلو پیش از ظهر شنبه در یادواره شهدای بدر و خیبر، شهدای شمالغرب  و مدافعان حرم اردبیل اظهار داشت: لازمه ادای دین به شهدا روحیه جهادی است و اگر می‌خواهیم انقلابی بمانیم باید از محافظه‌کاری پرهیز کرد.

وی افزود: امروز بزرگ‌ترین معضل کشور، محافظه‌کاری است و این اقدام که در مقابل آنچه مغایر انقلاب و ارزش‌های آن است، به راحتی چشم خود را فروببندیم شایسته نیست.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) تأکید کرد: برخی به راحتی از دستاوردهای انقلاب می‌گذرند و اعتراضی هم نمی‌کنند که این خود یک آفت است.

اوصانلو متذکر شد: وقتی در دانشگاهی، استاد دانشگاه به راحتی هر چیزی را بر علیه نظام و انقلاب بر زبان آورده و دانشجو برای کسب نمره در مقابل اظهارات وی سکوت می‌کند، در واقع مصداق روحیه محافظه‌کاری است.

وی تأکید کرد: اگر به دنبال حفظ روحیه جهادی در بین جوانان هستیم باید غیر محافظه‌کارانه از انقلاب دفاع کرد و فرمایشات رهبری که «من انقلابی‌ام» در واقع برابر با همان روحیه جهادی است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) با اشاره به مشکلات کشورهای همسایه و تجربه جنگ در عراق، یمن، سوریه و افغانستان اضافه کرد: محافظه‌کاری موجب می‌شود ناامنی و مشکلات این کشورها در کشور ما نیز تجربه شود.

اوصانلو با اذعان به اینکه آمریکا به دنبال این کشورها نیست بلکه نابودی ایران و انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: اگر کشور انقلابی اداره شود از بسیاری از تهدیدها در امان خواهیم بود.

وی متذکر شد: متأسفانه برخی افراد در اداره کشور حضور دارند که انقلابی عمل نمی‌کنند و در فرهنگ و اقتصاد انقلابی عمل نمی‌کنیم و نتیجه آن ایجاد مشکلات به ظاهر لاینحل برای کشور است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) تنها راه نجات کشور را حرکت انقلابی دانست و گفت: کبر فروشی، رفاه‌طلبی و من گویی مغایر با مبارزه انقلابی است و نمی‌توان با حکومت سلطنتی کشور را اداره کرد.

اوصانلو با تأکید به اینکه یک تعداد از روحیه جهادی و جهاد تنها جنگ را تعبیر می‌کنند، اضافه کرد: این در حالی است که ادای دین به شهدا و آرمان‌های انقلاب حفظ روحیه جهادی در همه حوزه‌ها است.

وی افزود: آرامش و امنیت امروز جامعه ایرانی مرهون خون شهدا است و کسی که می‌گوید من ولایی هستم در واقع می‌بایست در مسیر شهدا گام بردارد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) با اشاره به تقدیم ۴۰۰ شهید در عملیات خیبر و بدر تنها از استان اردبیل اضافه کرد: ادای دین به شهدا ولایتمداری، انقلابی گری و روحیه جهادی است.

در ابتدای این مراسم از کتاب شهید غیرت مجموعه زندگینامه و خاطرات شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیا و کتاب از حجله تا حرم مجموعه زندگینامه و خاطرات شهید مدافع حرم جاویدالاثر علی آقایی از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها