از سوی انتشارات امیرکبیر؛

مجموعه داستان جنگی محمدرضا شرفی خبوشان به چاپ سوم رسید

مجموعه داستان «بالای سر آب‌ها» به قلم محمدرضا شرفی خبوشان به چاپ سوم رسید.
کد خبر: ۲۲۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ - 25February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مجموعه داستان «بالای سر آب‌ها» به قلم محمدرضا شرفی از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ سوم رسید.

مجموعه داستان «بالای سر آب‌ها» از سری کتاب‌های «روایت دیگر» است که انتشارات امیر کبیر در بخش کتاب‌های سیمرغ منتشر کرده است. این مجموعه شامل هفت داستان کوتاه با عناوین؛ «بالای سر آب‌ها»، «ای کاش سبز قبا بودم»، «ننه صبری»، «غنیمت»، «ایستگاه»، «چهار حرف خونی» و «پلاک هشت» است که در اغلب آنها موضوع دفاع مقدس برجسته است.

نویسنده در این مجموعه داستان سعی کرده از زوایه‌های گوناگون به این مسئله بپردازد. البته موضوع داستان‌ها با نسبت‌های متفاوت با مقوله دفاع مقدس ارتباط دارد که تعدادی از آنها به طور مستقیم و برخی هم به شکل غیر مستقیم به موضوع جنگ پرداخته‌اند.

این اثر به عنوان بهترین کتاب سال‌های 88 و 89 در حوزه ادبیات داستانی دفاع مقدس برگزیده شده، با نگاهی نو، به دوران دفاع مقدس پرداخته و در برابر خواننده پنجره‌ای می‌گشاید رو به درون آدم‌هایی که مستقیم و غیر مستقیم، طعم تلخ و شیرین جنگ را زیر زبان چشیده‌اند و روح خود را در برابر خواننده عریان می‌کنند.
 
مجموعه داستان جنگی محمدرضا شرفی خبوشان به چاپ سوم رسید

در تمام داستان‌های مجموعه با نویسنده‌ای روبه‌رو هستیم که دغدغه اصلی او روایت است. این دغدغه باعث شده است که باورپذیری به عنوان یک ویژگی شاخص در این داستان‌ها حضور داشته باشد. باورپذیری داستان است که می ‌تواند هر داستانی را از افتادن به چاله‌های کلیشه‌وار و به خصوص نمادگرایی‌های مصنوعی نجات دهد. نوع ارائه روایت و ساختار روایی محکم داستان به طور طبیعی می تواند به دلخواه خواننده تاویل‌مند شود.

چاپ سوم مجموعه داستان «بالای سر آب‌ها» به قلم محمدرضا شرفی خبوشان از سوی انتشارات امیرکبیر روانه بازار کتاب شده است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار