مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان خبر داد؛

تشییع پیکر مطهر 17 شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده در کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: پیکر مطهر 17 شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس، دوشنبه 9 اسفند مورد استقبال مردم کرمان قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۲۲۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ - 25February 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، محمد مهدی ابوالحسنی در نشسست خبری با اصحاب رسانه در محل سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان اظهار داشت: در هفته جاری دو اتفاق مهم شامل میزبانی از 18 شهید دفاع مقدس و برگزاری ششمین کنگره ادبیات پایداری در استان کرمان رخ می دهد.

وی گفت: پیکر پاک شهدا روز دوشنبه ساعت 9 صبح در فرودگاه کرمان مورد استقبال قرار می گیرند و آئین وداع با این شهدا نیز در بیت الزهرا (س) در خیابان شهید رجایی کرمان برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: دانشگاه آزاد کهنوج، دانشگاه جیرفت، دانشگاه صنعتی رفسنجان و دانشگاه پیام نور کرمان میزبان هفت شهید گمنام خواهند بود.

وی گفت: در شهرهای هنزاء رابر 2 شهید، بلورد جیرفت 2 شهید، خواجه شهر سیرجان 2 شهید، انار یک شهید، امین شهر 2 شهید و جبالبارز نیز یک شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده نیز در رفسنجان تشییع و تدفین می شود.

ابوالحسنی تصریح کرد: از مجموع 2 شهید در خواجه شهر سیرجان یکی متعلق به عملیات خیبر است که 24 ساله است و در سال 62 به شهادت رسیده است و شهید دیگر نیز در عملیات محرم به شهادت رسیده که در شرق دجله تفحص شده و در سال 61 به شهادت رسیده است.

وی عنوان کرد: در شهر انار نیز در گذشته یک شهید دفن شده و شهید دوم نیز متعلق به عملیات بدر و 19 ساله است که در سال 63 به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در امین شهر رفسنجان نیز یک شهید مربوط به عملیات بدر دفن می شود و یک شهید 20 ساله که در سال 67 به شهادت رسیده دفن خواهد شد.

وی به شهدایی که در شهر هنزاء دفن می شوند نیز اشاره و بیان کرد: یکی از این شهدا در عملیات بدر در سال 63 به شهادت رسیده و دیگری نیز در تک دشمن در سن 22 سالگی و سال 67 به شهادت رسیده است.

وی به خاکسپاری 2 شهید در دانشگاه جیرفت نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این شهدا مربوط به عملیات بدر و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات محرم است.

ابوالحسنی عنوان کرد: شهدایی که در کهنوج دفن می شوند نیز یکی مربوط به عملیات بدر است که در سن 21 سالگی و در سال 63 به شهادت رسیده است و شهید دیگر در تک دشمن در منطقه زبیداد در سال 67 به شهادت رسیده است.

وی افزود: شهیدی که در منطقه جبالبارز دفن می شود، مربوط به عملیات بدر و 24 ساله است و در سال 63 به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان عنوان کرد: از 2 شهیدی که در دانشگاه پیام نور کرمان دفن می شوند یکی مربوط به عملیات بدر است که در شرق دجله تفحص شده و 24 ساله است و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات ایضائی والفجر هشت است که در ام الرصاص تفحص شده و در 23 سالگی به شهادت رسیده است.

وی به شهدایی که در بلورد سیرجان دفن خواهند شد، اشاره و بیان کرد: یکی از این شهدای گرانقدر متعلق به عملیات خیبر است که در جزیره مجنون تفحص شده و در سال 62 که به شهادت رسیده و 25 ساله بوده است و شهید دیگر نیز در سال 65 و در عملیات کربلای چهار در ام الرساس به شهادت رسیده است.

ابوالحسنی عنوان کرد: شهید گمنامی که در دانشگاه صنعتی سیرجان دفن خواهد شد مربوط به عملیات والفجر یک است که در فکه و در سال 61 به شهادت رسیده است.

وی گفت: شهید حسن عبدالهی متعلق به عملیات کربلای چهار است و از غواصان گردان 410 لشکر ثارالله بوده که در روز پنجشنبه در شهرستان رفسنجان تشییع و تدفین خواهد شد.

وی در تشریح برگزاری کنگره ادبیات پایداری در استان کرمان نیز گفت: ششمین کنگره ادبیات پایداری 10 و 11 اسفند در کرمان در حالیکه مزین به حضور شهدای گمنام است برگزار می شود که یکی از بزرگترین کارهای علمی در حوزه دفاع مقدس به شمار می رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها