حجت الاسلام آل هاشم:

تهدیدهای نوپدید زیادی جوامع انسانی را در معرض خطر قرار داده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز، تهدیدهای نوپدید زیادی جوامع انسانی را در معرض خطر قرار داده است.
کد خبر: ۲۲۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ - 25February 2017

تهدیدهای نوپدید زیادی جوامع انسانی را در معرض خطر قرار داده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان، روحانیون و مسئولان نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه با پیشرفت روز افزون علم و فناوری، جوامع و کشور‌های مختلف با فرصت‌ها و تهدیدهای جدیدی رو به رو شده‌اند، افزود: امروزه با توجه به استمرار پر شتاب علوم و فناوری‌های مختلف بویژه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، همواره باید منتظر تهدیدهای جدید و نو‌پدید باشیم. تهدیدهایی که از تهدیدهای سخت و نظامی مهم‌تر و جدی‌تر هستند.

وی افزود: در کنار این تهدیدهای نوپدید، تهدیدهای جدیدی نیز علیه امنیت ملی دولت‌ها و ملت‌ها از جمله دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده‌ است که با عنوان تهدیدهای نوین شناخته می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی با هدف استحاله فرهنگی امروز با شدت در حال اعمال می‌باشد. تصریح کرد: حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه در مورد امنیت، دیدگاه‌های بسیار جامع و دقیقی داشتند به نحوی که با بررسی آرای حضرت امام(ره) در می‌یابیم ایشان بر هر دو جنبه امنیت، یعنی امنیت داخلی و خارجی توجه داشتند. بر طبق نظر حضرت امام رضوان‌ الله تعالی علیه، حفظ امنیت جمهوری اسلامی بر مسائل دیگر ارجحیت دارد و هیچ موضوعی برتر از امنیت نیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از نگاه مقام معظم رهبری نیز امنیت ملی زمینه ساز حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمان‌های متعالی و هموار ساختن مسیر رشد و تعالی نظام اسلامی است. لذا معظم‌ له همواره در مقاطع مختلف با ارائه رهنمود‌های راهبردی به مسئولان و مدیران نظام و مردم در واقع بر مولفه‌ها و عوامل امنیت‌ساز تأکید نمود‌ه‌اند و چشم‌انداز کاملی در این زمینه ترسیم فرموده‌اند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در ارتباط با امنیت، دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای دارد و امنیت را زمینه ساز اسقرار نظام الهی می‌داند و معتقد است امنیت اصلی و حقیقی در گرو ایمان است. یاد خدا، همبستگی با خدا و تصحیح رابطه انسان با خدا؛ امنیت، آرامش و ایمنی را به دنبال دارد لذا هر قدر ایمان افراد بیشتر شود امنیت نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین گفت: امنیت از مباحثی است که قلمرو و گستره آن تمامی ابعاد حیات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در بر می‌گیرد. از این جهت همه مکاتب الهی و غیر الهی به نقش و جایگاه امنیت در جامعه توجه ویژه‌ای دارند. از نظر قرآن کریم نیز امنیت واقعی در همه ابعاد آن نتیجه به کار بستن دستورات الهی است.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش امنیت را وسیله و زمینه اهداف متعالی انسان و وصول به درجات قرب و کمال و استفاده مطلوب از فرصت‌ها دانست و افزود: قرآن کریم جامعه عاری از تهدید، خوف و بیم را نعمتی الهی می‌داند چرا که جامعه عاری از خوف و تهدید موجب پیروزی مومنان می‌شود.

وی در پایان سخنانش به تفسیر قرآن از تهدید امنیت عمومی پرداخت و گفت: قرآن کریم تهدید جامعه انسانی را جنگ با خدا و پیامبر تعبیر کرده ‌که بیانگر اهمیت جامعه اسلامی و امنیت آن است لذا مجازات‌های سنگینی را برای کسانی که جامعه را تهدید می‌کنند و تحت فشار قرار می‌دهند در نظر گرفته‌ ‌است
.رسالت پیامبر اکرم(ص) نیز دعوت مردم به ایمان به خدا و امنیتی است که در سایه ایمان به خدا حاصل می‌شود. در حقیقت اسلام امنیت توأم با عزت را برای جامعه اسلامی و انسان‌های مومن می‌خواهد و ابزار و وسایل آن را پیش‌بینی نموده ‌است.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها