یادواره شهید «ملا حیدر فهیم» در سنندج برگزار می‌شود

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: ششمین مراسم خاطره‌گویی حوزه هنری کردستان با محور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید ماموستا «ملا حیدر فهیم» در سنندج برگزار و از کتاب «نبردکوهسالان» نیز رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ - 26February 2017
به گزارش دفاع پرس از سنندج، شهرام ستاری، مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، اظهار داشت: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای کردستان و در راستای برنامه ها و سیاست های محوری حوزه هنری، با همکاری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان ششمین مراسم خاطره گویی تحت عنوان «عصر خاطره شهید ماموستا ملا حیدر فهیم» روز دوشنبه (9 اسفند) از ساعت 16 با حضور مسئولان ارشد استانی در محل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

ستاری افزود: در این برنامه ضمن بیان خاطراتی توسط تعدادی از دوستان و فرماندهان نظامی در باب ویژگی های اخلاق و شخصیتی این شهید والامقام از خانواده معزز آن شهید نیز تجلیل بعمل خواهد آمد.
 
وی با اشاره به نقش و جایگاه این شهید والامقام در قبل و بعد از انقلاب گفت: شهید ملا حیدر فهیم اول اردیبهشت ماه سال 1281 در روستای «آویهنگ» از توابع «مریوان» به دنیا آمد. از سال 1342 رسما و با کمال شجاعت، با حکومت پهلوی به مقابله پرداخت، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز با تمام توان به حمایت از نظام اسلامی و مردم محروم همت گماشت.
 
او در حمایت از نیروهای ارتش و سپاه پاسداران که برای صیانت از انقلاب و ایران اسلامی تلاش می کردند بسیار کوشید و سرانجام هنگام نماز گذاردن به اسارت گروه های بدخواه ایران در آمد و در نهایت، در سن 81 سالگی در مورخ 09/08/1362 در منطقه «سارال» توسط گروهک‌ها به شهادت رسید.

مسئول دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: رونمایی از کتاب ارزشمند «نبرد کوهسالان» خاطرات سردار عبدا...ملکی از فرماندهان 8 سال دوران دفاع مقدس در کردستان با حضور سردار ملکی و نویسنده کتاب آقای علی رستمی تولید مشترک حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان که در انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است از دیگر برنامه هایی است که در این مراسم انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها