رزمایش دریایی ولایت-1/ با فرمان امیر سیاری؛

مرحله نهایی رزمایش دریایی ولایت 95 آغاز شد

مرحله نهایی رزمایش دریایی ولایت 95 از دقایقی پیش با رمز «یا زهرا(س)» در پهنه دریایی با وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع آغاز شد.
کد خبر: ۲۲۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ - 26February 2017
مرحله نهایی رزمایش دریایی ولایت 95 آغاز شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین آغاز این رزمایش، اظهار داشت: امروز مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 را آغاز کردیم. رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 در واقع تجمیع رزمایش‌های تخصصی است که در طول سال در نیروی دریایی برگزار می‌شود.
 
امیر سیاری گفت: هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای توان دفاعی کشور، دفاع از مرزهای آبی و برقراری امنیت در منطقه وسیع گسترده ماموریت دریایی و به طور ویژه مبارزه با دزدان دریایی و تروریسم دریایی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب است که ایران و کشورهای منطقه و جهان از این امنیت بهره خواهند برد که امنیت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌ها تامین می‌شود.
 
وی سومین هدف را انتقال تجربه و عملی کردن آموزش‌های تئوری دانست و گفت: چهارمین پیام ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص منطقه برگزاری رزمایش نیز عنوان کرد: این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع که از تنگه هرمز و سواحل مکران آغاز می‌شود و شامل آب‌های آزاد جهان تا مدار 10 از خط استوا، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب خواهد شد، است. لازم به ذکر است که فاصله چابهار تا مدار 10 درجه، 2 هزار کیلومتر است.
 
خاطرنشان می‌سازد؛ فرمان آغاز مرحله نهایی رزمایش از روی عرشه ناوشکن «سهند»، جدیدترین و پیشرفته‌ترین ناوشکن تمام ساخت ایرانی صادر شد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها