حجت‌الاسلام تویسرکانی بیان کرد؛

تشریح برنامه‌های قرارگاه فرهنگی «راهیان نور» در جنوب کشور

فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور برنامه‌های فرهنگی راهیان نور جنوب کشور در ایام اسفند و فروردین را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۲۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ - 26February 2017
تشریح برنامه‌های قرارگاه فرهنگی «راهیان نور» در جنوب کشوربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان و فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور استفاده از ظرفیت‌های موجود در عرصه راهیان نور به منظور ایجاد هم افزایی را وظیفه اصلی قرارگاه فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور برشمرد و گفت: راهیان نور از صفر تا صد یک عملیات فرهنگی بزرگ و زمینه ای برای تغییر و تحول انسان ها در فضای معنوی که شهدا در آن سرزمین‌های مقدس ایجاد کرده اند، است.

وی افزود: تدبیر انجام کلیه فعالیت‌ها در عرصه راهیان نور با ستاد مرکزی راهیان نور است اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفان، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و همه مجموعه ها، وزارتخانه ها مانند  وزارت علوم,تحقیقات و فنآوری، وزارت آموزش و پرورش وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسات مردم نهاد دست به دست هم دادند تا این عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور که یک عملیات ملی بلکه فراملی است به نحو احسن برگزار شود.

حجت‌الاسلام تویسرکانی در خصوص برنامه های این قرارگاه در ایام اوج راهیان نور جنوب در اسفند و فروردین, اظهار کرد:امسال اختتامیه چهاردهمین جشنواره سراسری ره‌آورد سرزمین نور با مشارکت ارتش، ناجا، وزارت جهاد کشاورزی، سپاه پاسداران, سازمان بسیج, آموزش و پرورش و مجموعه ها و موسسه های مردم نهاد انقلابی در بیستم اسفند ماه همزمان با روز ملی راهیان نور در مجتمع فرهنگی شهید باکری در خرمشهر با برنامه های ویژه برگزار خواهد شد.

ارائه و تدوین آثار فرهنگی برای زائران خارجی

فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور از ارائه و تدوین آثار فرهنگی برای زائران خارجی خبر داد و افزود: افراد و زائران خارجی هرساله از نقاط مختلف جهان و با اراده, انتخاب و هزینه خود برای کسب فیض در این منطقه نورانی حضور پیدا می‌کنند. در همین زمینه در مجموعه قرارگاه فرهنگی آثار و محصولات فرهنگی که به زبان های زنده دنیا ترجمه شده شامل بروشور معرفی یادمان ها و مناطق عملیاتی, معرفی شهدای شاخص و زندگینامه آنها و دیگر تولیدات مرتبط برای این دسته از زائران در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: امسال هماهنگی هایی در رابطه با مسائل بهداشتی، پشتیبانی و رفاهی در اردوگاه‌ها, یادمان‌ها و مسیر حرکت کاروان های راهیان نور  برنامه هایی فرهنگی خاصی در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به مشکلات اخیری که مردم خوزستان با آن مواجه هستند, قرار است راهیان نور برنامه هایی هم در این رابطه داشته باشد و یک نوع کمک و مساعدت هایی توسط افراد شرکت کننده در راهیان نور می‌کنند داشته باشند.

مشارکت بیش از 100 مؤسسه مردم نهاد در جریان عظیم راهیان نور

حجت‌الاسلام تویسرکانی ادامه داد: همچنین در این ایام با نمایشگاه های متنوع از آثار فرهنگی که شهدا و خاطراتی که شهدا به یادگار گذاشته اند و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که مردم و مخصوصاً نسل جوان بتوانند از این کتاب های مربوط به دفاع مقدس بهترین استفاده را کنند که بسیاری از این کتابها به تقریض  مقام معظم رهبری مبارک شده اند, در معرض استفاده و فروش زائران در یادمان‌ها و اردوگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور با اشاره به فعالیت‌ بیش از 100 مؤسسه مردم نهاد در جریان عظیم راهیان نور اظهار کرد: در سراسر کشور موسسات مردم نهادی وجود دارد که در عرصه راهیان نور تلاش می کنند, در قالب یک شبکه سراسری به نام  شبکه مردمی «وارثون» در عرصه فرهنگی راهیان نور با ارائه آثاری همچون کتاب، نوشت افزار، عکس، پوستر، سی دی, محصولات فرهنگی برای کودکان، نوجوانان و جوانان فعالیت‌ می کنند که قرارگاه فرهنگی این فعالیت‌ها را ساماندهی کرده  و زمینه حضور این مؤسسات را به صورت منسجم در سرزمین دفاع مقدس فراهم می کند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها