توسط نشر آرما

خاطرات شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان منتشر شد

گلچینی از خاطرات شهدا و رزمندگان مدافع حرم حزب‌الله لبنان در کتابی با عنوان «سایه سار زینب(ع)» منتشر شد.
کد خبر: ۲۲۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ - 26February 2017
خاطرات شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان منتشر شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نشر آرما کتابی را با عنوان «سایه‌سار زینب(ع)» با موضوع گلچینی از خاطرات شهدا و رزمندگان مدافع حرم حزب‌الله لبنان منتشر کرد.

این کتاب که توسط جمعیت احیای میراث مقاومت لبنان گردآوری شده است خاطرات این شهدا را از زبان همرزمان آنها به انضمام تصاویری از آنها به نمایش کشیده است.

«سایه‌سار زینب(ع)» با روایت غسان بن جدو مصاحبه‌گر شبکه تلویزیونی المیادین از دیدار و گفتگویش با بشار اسد شروع و در ادامه با سخنان سید حسن نصرالله در  سال ۹۲ با موضوع حوادث سوریه ادامه پیدا می‌کند.

این کتاب اما در بخش دوم خود به مرور خاطرات رزمندگان مقاومت در سوریه رفته و روایتی از زندگی و حضور آنها در صحنه نبرد را ارائه می‌کند.

در بخشی از این کتاب از زبان مادر شهیدان آدینه و ابراهیم جودت قانصوه می‌خوانیم: پسرکم، تو فدایی حضرت زینب(ع) هستی و همگی ما آماده‌ایم تا جانمان را فدای او کنیم و اگر روزی جوانی باقی نمانده باشد که از او دفاع کند، من خودم خواهم رفت. از خدا می‌خواهم که تو نیز  مانند امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) با دهان تشنه به شهادت رسیده باشی تا خوشحالی مادرت دو برابر شود.

همچنین در بخشی از وصیت نامه شهید سید محمد مهدی احمد در این کتاب می‌خوانیم:

خداوندا تو را به حق آن کسی که قبل از قبض روحش از او اذن گرفتی، رسول اکرممان(ص)، قسم می‌دهم که مرا هنگام  نزدیک شدنت آگاه گردانی، نه برای اینکه برای کار دنیایی  وصیت کنم و نه اینکه از کسی خداحافظی کنم؛ بلکه به من مهلت بده تا بر حسین(ع) سلام کنم، همچنین قسمت می‌دهم که در قبض روحم از زبانم شروع نکنی؛ بلکه آن را آخرین عضوم قرار ده که خاموش می‌شود و مهلتم ده تا در آخرین لحظه بگویم یا علی.

این کتاب را نشر آرما در ۱۶۰ صفحه و با قیمت ۸ هزار تومان منتشر کرده است.  
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار